Medewerkersonderzoeken en vitaliteitsprogramma’s geven inzicht, maar hoe zet je die om in actie?
Zonder grote investeringen of reorganisaties de personele bezetting optimaliseren én het bedrijfsresultaat verbeteren? Het kan met een nieuwe methodiek die werkt met bestaande financiële en HR-data.
Tjahny Bercx, directeur Personeel en Cultuur: 'Verandering begint met erkenning van de misstanden'
Niet alleen het 'naar tijdruimte vastgestelde loon' moet worden doorbetaald, de zieke werknemer heeft ook recht op extra vergoedingen zoals bonussen, min of meer vaste overwerkvergoeding en commissie.
Het is bedoeld als een ‘denkgereedschap’ dat nieuwe inzichten moet helpen aandragen voor personeelstekorten en organisatieverandering in de gemeentelijke sector.
Vanaf 1 juli 2024 tot 1 juli 2027 geldt de tijdelijke maatregel praktisch beoordelen bij het UWV. Dit houdt in dat alleen op basis van wat mensen feitelijk verdienen een beoordeling wordt gemaakt van de mate van hun arbeidsongeschiktheid.
Een succesvol beloningsbeleid vraagt om een aanpak waarin financiële en niet-financiële beloningen, juridische overwegingen en de waarden van de organisatie samenkomen. Het is maatwerk, maar kan worden opgebouwd aan de hand van een aantal vaste uitgangspunten.
Een doordachtere, op maat gemaakte en vaak visueel aantrekkelijke arbeidsovereenkomst. 'Het bevordert naleving en voorkomt mogelijk misverstanden of juridische geschillen'
Vóór 30 juni 2025 moet je alle gegevens over 2024 aanleveren bij de RVO. Klinkt als een flinke klus? Met de juiste aanpak valt het mee en met de juiste tools, maak je het jezelf ook de jaren hierna een stuk makkelijker.
De opheffing van het handhavingsmoratorium levert meer winnaars op dan verliezers volgens arbeidsjurist en zzp-specialist Niels van der Neut. 'Denk in mogelijkheden'
Wat doe je als een medewerker niet goed functioneert en welke vormen van verlof zijn er? Wil je je kennis up-to-date houden? Volg deze training en leer in twee ochtenden alle ins en outs over arbeidsrecht in de dagelijkse HR-praktijk.