Logo
  • Nieuws
  • 20 maart 2008
  • Arzu Kokeng
  • Bron: Redactie HRpraktijk.nl

Wat de werkgever voor lief neemt?

Het aantal privégesprekken met zakelijke mobieltjes neemt steeds verder toe. In 2006 maakten privégesprekken 23 procent van de totale belkosten uit, in 2007 is dit aandeel gegroeid naar 30 procent. Dit blijkt uit de Ezwim Telecom Monitor, een jaarlijks onderzoek naar de belangrijkste en meest opvallende feiten rond het gebruik van de zakelijke mobiele telefoon. Zo meldt Zibb.nl.

Beeld Wat de werkgever voor lief neemt?

Opvallend is dat de top vijf sms-dagen privé-onderwerpen betreffen, zoals nieuwjaarsdag en Valentijnsdag. Het aantal internationale gesprekken op kosten van de baas gedurende de wintersport en de zomervakantie blijken ook te pieken. Vooral vanuit Frankrijk wordt in de zomermaanden vaak naar de thuisbasis gebeld. De zakelijke mobiele telefoon is ook enorm populair op de skipistes.

Liever uren in de file

Uit onderzoek van Management Team is gebleken dat in plaats van voor het werk te verhuizen, bijna de helft van de Nederlandse managers dagelijks liever uren in de file staat. Ook al zorgen het oponthoud, het dikwijls te laat op afspraken komen en de bijbehorende stress voor verminderde carrièrekansen. Daarnaast gaat zelfs een aantal leidinggevenden er mentaal aan onderdoor.

 

Zo’n 83 procent reist met de auto naar het werk, vooral vanwege de ‘snelheid en het gemak’. Maar ongeveer 60 procent staat tussen de 0 en 5 uur per week in de file, 31 procent tot 10 uur en 9 procent tussen de 10 en 20 uur.

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.