De bedrijfscultuur in West-Europese organisaties sluit onvoldoende aan op de behoeften en verwachtingen van medewerkers die niet tot het management behoren. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van Oracle. Hoewel de meeste werknemers op management- en directieniveau vinden dat zij de middelen, begeleiding en feedback ontvangen die zij nodig hebben om te kunnen groeien, vindt de meerderheid van de niet-leidinggevenden dat er meer moet gebeuren om hen te helpen in hun ontwikkeling en bijdrage aan het bedrijfssucces.
De meeste voortgang tijdens het leren wordt geboekt wanneer studenten elkaar feedback geven. Dit blijkt uit onderzoek naar het leerproces van studenten binnen het opleidingsconcept ‘Virtual Action Learning’ van Jos Baeten. Hij is aan de Nyenrode Business Universiteit gepromoveerd op zijn onderzoek.
Evalueert u uw sollicitatieprocedure? Vier van de tien Nederlandse werkzoekenden hebben namelijk weleens afgezien van een sollicitatie vanwege een te ingewikkelde sollicitatieprocedure. De kans is groot dat u dat zelf niet weet. Bijna zestig procent van de HR-managers voert namelijk geen evaluatie uit na de sollicitatieprocedure. Dat blijkt uit onderzoek van vacaturesite Indeed in samenwerking met onderzoeksbureau TeamVier onder 619 werkzoekenden en 318 HR-managers.
Koninklijke Gazelle profileert zich als het grootste fietsmerk met de meest moderne fietsfabriek van Nederland. Om hun oer-Hollandse product hangt al bij voorbaat een ‘gezonde’ sfeer; hoe kan het ook anders met een product dat beweging en sportiviteit stimuleert. Maar hoe zit het eigenlijk met de duurzame inzetbaarheid van het eigen personeelsbestand?
Zakelijke rijders blijven hechten aan een lage bijtelling en werkgevers bieden vaker een mobiliteitsbudget. Dit zijn twee van de bevindingen in het Nationaal Zakenauto Onderzoek 2016.
Europese middelgrote bedrijven ervaren flinke concurrentie van startups. 24 Procent van deze bedrijven in Europa noemt startups als hun grootste concurrent, in Nederland vindt een kwart van de middelgrote ondernemingen dit. Dat blijkt uit onderzoek door Ricoh.
De servicedesk is vaak het gezicht van een organisatie. Doordat zowel de externe als de interne klant steeds slimmer en daardoor ook mondiger wordt, wordt er ook steeds meer van de servicedesk verlangd. Wat gaat de nabije toekomst op dit punt brengen?
Minister Asscher roept een speciaal actieteam in het leven om bedrijven te helpen pesten op het werk tegen te gaan. Dat maakte de minister bekend in een brief aan de Tweede Kamer. Het team traint leidinggevenden in de aanpak van ongewenste omgangsvormen. Ook wordt voorlichting gegeven over de beste manier om pesten op het werk tegen te gaan.
Een weekendje Barcelona, twee bioscoopbonnen, een studiebeurs of 'gewoon' meer loon. Winkels en andere bedrijven werken steeds vaker met extraatjes voor het personeel, boven op hun loon. Zo ook Gemeente Hollands Kroon.
In 2015 schonken 87 Amsterdamse ambtenaren 170 verlofdagen aan 43 mantelzorgende collega’s. De gemeente heeft inmiddels besloten het systeem definitief in te voeren. Een ander goed doel is om overtollige uren te schenken aan Unicef. De gemeente Den Haag heeft inmiddels aangekondigd deze mogelijkheid aan de ambtenaren te bieden. Dit meldt Binnenlands Bestuur.