Logo
  • Nieuws
  • 19 juni 2019

Employee Journey Festival: creëer een inspirerende employee experience!

De employee journey gaat over aansluiten op dromen, energie en beleving van medewerkers. Concrete invulling hiervan staat nog in de kinderschoenen. Hoog tijd om daar verandering in te brengen! Hoe pakt u dit aan en waar haalt u de juiste inspiratie vandaan? Op 10 september kunt u op reis naar de optimale employee experience...

Beeld Employee Journey Festival: creëer een inspirerende employee experience!

In Buitenplaats Kameryck, vlakbij Utrecht, vindt dan namelijk het allereerste Employee Journey Festival plaats. Op dit festival wordt u stap voor stap meegenomen in het creëren van een inspirerende employee experience tijdens de hele employee journey, van employer branding, pre- en onboarding tot oud-medewerkers die fan zijn geworden van de organisatie. 

Mystery speaker

Het afwisselende programma met als dagvoorzitter Diana Matroos (presentator bij BNR en Buitenhof) biedt een bruisende talkshow, peer-to-peer thematafels en cases van onder meer KLM, Holland Casino, Univé, Rabobank, Eneco, Lidl, ROC Amsterdam, Philips en Randstad. De landelijk gelegen locatie zorgt bovendien voor een informele festival-sfeer met veel ruimte om te netwerken en energieke live muziek. De dag wordt geopend door een indrukwekkende mystery speaker, waarvan de naam uiteraard nog niet onthuld kan worden:-) De dag wordt inspirerend afgesloten door internationaal scheidsrechter Danny Makkelie met een keynote over leiderschap, lef, doorzettingsvermogen en het belang van communicatie.

"Doel van het festival is om bezoekers te inspireren en concrete ideeën aan de hand te doen om hun eigen employee journey te verbeteren," aldus Wenda Bolink, Senior Strateeg bij communicatiebureau PROOF, een van de initiatiefnemers van het festival. Samen met Sascha Becker is zij auteur van het boek De Employee Journey, dat bezoekers bij inschrijving ontvangen. "Ik hoop dat de festivalbezoekers de 'olifant' van de employee experience figuurlijk in stukjes weten te hakken, zodat ze er stapsgewijs mee aan de slag gaan in hun werkpraktijk," vult Becker aan. "We willen ze helpen om de juiste invalshoek te kiezen, zodat ze er na afloop van de dag meteen mee kunnen beginnen."

HR meets Communicatie

Extra bijzonder is dat het Employee Journey Festival twee verschillende groepen professionals bij elkaar brengt: HR én communicatieprofessionals. "Om écht een succes te maken van de employee journey moeten HR en Communicatie nauw samenwerken," is de overtuiging van Becker. "Het begint - en eindigt - met leiderschap en interne communicatie, dus dat is de reden dat we op dit festival beide groepen professionals nadrukkelijk bij elkaar brengen en hen oproepen tot nauwere samenwerking binnen hun organisaties." 

Ervaar zelf hoe u bevlogen medewerkers ontwikkelt én meerwaarde voor uw organisatie creëert, kom op 10 september naar het Employee Journey Festival!

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.