• 24 mei 2022

Personio, Europa's toonaangevende HR-softwarebedrijf voor kleine en middelgrote bedrijven, groeit sterk in de Benelux en breidt het team uit met senior leden, zoals Adam Avramescu, voorheen Director Enterprise Customer Learning & Enablement bij Slack. Sinds de opening van het kantoor in Amsterdam, in september 2021, is het HR-techbedrijf aanzienlijk gegroeid in omzet, medewerkers en klanten. In een jaar tijd is het aantal mkb-ondernemingen in de Benelux dat het geïntegreerde HR-platform van Personio gebruikt, bijna verdubbeld. Innovatieve bedrijven, waaronder Dopper, Lepaya, SensorFact, SkinVision en The Student Hotel vertrouwen op Personio bij verbeteren van hun bedrijfsprestaties, door digitalisering en automatisering van HR-processen. Zo kunnen HR-teams zich focussen op taken die meer waarde opleveren voor de onderneming.

Beeld Personio groeit sterk in de Benelux en benoemt Adam Avramescu van Slack tot VP Customer Education & Engagement

Om deze groei verder te stimuleren en klanten zo goed mogelijk te ondersteunen, breidt Personio het lokale team snel uit. Het kantoor in Amsterdam telt nu 21 medewerkers en het streven is om dit aantal voor het einde van dit jaar te verdubbelen. Daarbij gaat het om diverse functies, waaronder sales, customer experience, HR en productdesign en -engineering. Ook in de rest van Europa groeit Personio sterk: inmiddels gebruiken ruim 6.000 mkb-bedrijven in heel Europa de oplossing van Personio om hun HR-processen te stroomlijnen en te automatiseren. Om deze groei te ondersteunen heeft Personio twee nieuwe kantoren geopend, in Barcelona en in Berlijn.

Lars Boom, Country Manager Benelux voor Personio: “Onze snelle groei in de Benelux laat zien dat er binnen het mkb een duidelijke vraag naar digitalisering is, een ontwikkeling die door de coronapandemie is versterkt. Veel bedrijven gebruiken voor HR nog steeds allerlei handmatige tools en processen, zoals Excel of aparte oplossingen voor bijvoorbeeld recruitment, die niet met elkaar communiceren. Dat kan veel beter en efficiënter, door processen te automatiseren en te koppelen. Daarmee krijgen HR-teams meer tijd voor taken die essentieel zijn voor het succes van het bedrijf, zoals het aantrekken en vasthouden van talent, of employer branding.”

Adam Avramescu benoemd tot VP Customer Education & Engagement

Een belangrijke nieuwe aanstelling is die van Adam Avramescu als VP Customer Education & Engagement. Dit is een belangrijke functie binnen Personio, omdat empathie met klanten een van de kernwaarden van het bedrijf is. Dit betekent ontdekken wat klanten motiveert en succesvol maakt, om ervoor te zorgen dat de HR-oplossing van het bedrijf zo goed mogelijk aansluit op hun wensen en behoeften. Avramescu, die hiervoor vanuit San Francisco naar Amsterdam is verhuisd, is een van de leidende experts op dit gebied, met ruim 10 jaar ervaring als Customer Education leider voor diverse snelgroeiende SaaS bedrijven, zoals Slack, Checkr en Optimizely. Hij heeft tevens het boek ‘Customer Education: Why Smart Companies Profit by Making Customers Smarter’ geschreven en is co-host van podcast over dit onderwerp. Bij Personio gaat Avramescu de teams leiden die zich bezighouden met educatieve content, de verschillende communicatiekanalen met klanten, de online community, klantenevents, klantentrainingen en certificeringen. Daarnaast zal hij zich focussen op de onboarding en het carrièrepad van het interne Customer Experience team.

Adam Avramescu, VP Customer Education & Engagement bij Personio: “Wat mij vooral aantrekt in Personio is de kwaliteit van de mensen en de bedrijfscultuur. Personio heeft een enorm marktpotentieel, maar ik vind het minstens zo belangrijk dat we goede invulling geven aan onze missie . Dit is een getalenteerd team dat veel geeft om onze klanten, om elkaar én om onze maatschappelijke verantwoordelijkheden. Ik ben ook gemotiveerd door de mogelijkheden voor Customer Education bij Personio en door de investeringen die we doen om onze klanten te helpen om succesvol te zijn. We hebben met Personio de kans om talloze mkb-ondernemingen in Europa te helpen, niet alleen met ons product maar vooral met hun HR-uitdagingen. Dit onderwerp wordt in de toekomst nog belangrijker en we zijn daarom van plan om dit team flink uit te breiden. Amsterdam is voor mij de beste plek om dat te doen, met een sterke expat community, een aantrekkelijke cultuur en een internationale allure.”

Personio heeft de essentiële onderdelen voor Customer Education ondergebracht in één team, waaronder documentatie, video, in-app educatie, community, events en training. Dankzij deze structuur kan het bedrijf klanten een meer gestroomlijnde, klantgerichte ervaring bieden terwijl zij leren over het Personio-platform en over best practices voor hun werkzaamheden, waarbij ze ook van elkaar kunnen leren.

Met HR-software voor het MKB automatiseert en vereenvoudigt Personio jouw HR-taken. Zodat je tijd overhoudt voor wat echt belangrijk is: mensen!
Bezoek de website of boek een online demo!