• 2 november 2021
  • Personio

Amsterdam, 2 november 2021Personio, het toonaangevende Europese HR-softwarebedrijf voor het mkb, kondigt een initiatief ter waarde van 1,2 miljoen euro aan om de adoptie van nieuwe digitale HR-technologieën in het Europese mkb te stimuleren. Met Personio’s Digital HR Accelerator-programma kunnen bedrijven zich sneller herstellen na de coronacrisis en zijn ze klaar voor de toenemende concurrentiestrijd om talent.

Beeld Personio lanceert Digital HR Accelerator-programma om de digitalisering van HR-processen binnen het Europese mkb te stimuleren

In november en december gaat Personio mkb-ondernemingen ondersteuning op maat bieden bij het transformeren van hun HR, door het digitaliseren en automatiseren van HR-processen. Voorbeelden zijn samenwerkingen met bedrijven om integraties met nieuwe applicaties te bouwen of de inzet van externe consultants om digitale transformatieprojecten nog sneller te laten verlopen. Bedrijven kunnen ook één-op-één samenwerken met experts van Personio, om ervoor te zorgen dat ze optimaal gebruikmaken van de nieuwste HR-software, inclusief People Workflow Automation voor de automatisering van HR-workflows.

Hanno Renner, CEO en co-founder van Personio, zegt: “We willen Europese mkb-ondernemingen helpen om sterker dan voorheen uit de coronacrisis te komen. Hoewel veel HR-teams door corona al een meer leidende rol hebben gekregen in de bedrijfsstrategie, is het door de sterke toename in het aantal digitale tools dat HR-teams gebruikt juist lastiger te worden om personeelsgerelateerde data die binnen de hele organisatie wordt wordt gebruikt, goed te beheren. Daarom lanceren we niet alleen nieuwe technologieën die dit door automatisering vergemakkelijken, maar investeren we ook in HR-teams. Het doel is om ondernemingen voorzien van de kennis en de applicaties die ze nodig voor de digitale wereld van vandaag.”

Het mkb vormt de ruggengraat van de Europese en Nederlandse economie, maar loopt achter in het gebruik van HR-technologie om talent aan te trekken, te behouden en te laten groeien. Dit is vaak het gevolg van beperkte middelen en budget. In de huidige, zeer concurrerende banenmarkt waarin 46% van de Nederlandse werknemers in de komende twaalf maanden van baan wil veranderen, vormt dit een serieus risico voor mkb-ondernemers.

De coronapandemie heeft gezorgd voor een snelle overstap op digitale processen binnen het Europese en Nederlandse mkb, om werken op afstand mogelijk te maken. Maar daardoor gebruiken organisaties nu gemiddeld meer dan 40 tools waarin de gegevens van medewerkers worden verwerkt. Deze versnippering creëert uitdagingen voor HR-professionals. Processen moeten nu beheerd worden in meerdere applicaties en teams, wat resulteert in vertragingen en gemiste kansen. Meer digitalisering en automatisering van relevante workflows kunnen HR-teams helpen bij het overstappen naar meer strategische aanpak.

Lars Boom, Lars Boom, Country Manager Benelux voor Personio: “Tijdens de coronacrisis hebben we gezien hoe HR-teams deze uitdagingen zijn aangegaan, maar nu het is van vitaal belang dat ze voor de lange termijn kijken hoe ze omgaan met zowel bestaande als toekomstige werknemers. Het gebruik van een digitale infrastructuur die HR-processen vereenvoudigt en automatiseert, is een belangrijke stap die mkb-ondernemers moeten nemen om ervoor te zorgen dat hun HR-teams klaar zijn op de toekomst. We willen via ons booster-programma mkb-ondernemingen in heel Europa helpen om optimaal te profiteren van de nieuwste diensten en technologieën.”

Meer informatie: https://www.personio.com/hr-accelerator-program/

Met HR-software voor het MKB automatiseert en vereenvoudigt Personio jouw HR-taken. Zodat je tijd overhoudt voor wat echt belangrijk is: mensen!
Bezoek de website of boek een online demo!