Klantgerichtheid is een thema dat leeft. Zeker nu de crisis voorbij is willen organisaties hierin investeren. Maar hoe bereik je dan dat jouw organisatie echt klantgericht wordt? Maak hiervoor gebruik van het Klantfocusmodel. Dit model bestaat uit vijf bouwstenen om tot de ultieme klantgerichte organisatie te komen. Dat het werkt blijkt uit de praktijk.
Wist je dat de eerste 90 dagen bepalen of iemand wel of niet slaagt in zijn nieuwe baan? Deze inwerkperiode is niet alleen belangrijk voor het welslagen maar ook voor de binding van de nieuwe werknemer met de organisatiecultuur. Door nieuwe medewerkers op de juiste wijze te laten ‘landen’ in de organisatie, zijn ze sneller productief, voelen ze zich meer betrokken en vertrekken ze minder snel. Het is dus belangrijk om goed na te denken over het onboarding proces. In dit blogartikel geven we je vijf toepasbare tips.
Als je minimaal 40 uur per week besteedt aan werken, dan mag je toch van organisaties verlangen dat zij een bruisende werkomgeving creëren waar het leuk is om te zijn, waar je je talenten kan benutten en ook waar je met je werkzaamheden iets kan toevoegen aan de wereld? Een vanzelfsprekendheid is dit helaas nog allerminst.
Verzuim binnen een organisatie is niet te vermijden. Medisch gezien is dat zelfs onmogelijk. Een deel van het verzuim is werkgerelateerd, met name op die categorie kunt u veel invloed uitoefenen. U kunt bijvoorbeeld de werkdruk verlagen; de belangrijkste oorzaak van uitval.
Inmiddels zijn veel bedrijven zich bewust van het belang van digital learning. Helaas wordt nog te vaak gedacht dat het ontwikkelen en implementeren een tijdrovend traject is. Niets is minder waar. In deze case study van klant Proximus laten we zien hoe je binnen een kwartier een digital learning module opzet, gecreëerd door het personeel zelf.
Elke week worden in Nederland 300 mensen buiten het ziekenhuis getroffen door een hartstilstand. Bij het ontbreken van snelle en adequate hulp overleeft slechts 2-5% van de slachtoffers dit. Drie handelingen kunnen een leven redden!
Opgeteld zijn we best wel slimme en ontwikkelde mensen verzameld in een samenleving met als bestuursvorm democratie. We hebben in de vorige eeuw al bepaald dat privacy een fundamenteel recht is dat bescherming behoeft tegen bedrijven, personen en de overheid. Op 25 mei aanstaande lanceren we de nieuwe wetgeving, AVG, die beter bestand is tegen moderne vormen van misbruik. De laatste tijd hebben veel bedrijven het zwaar om op tijd te voldoen aan de wet. Gelukkig hoor je wel telkens minder het ‘ik heb toch niets te verbergen’ gemompel.
Het wetsvoorstel voor de Nederlandse Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is door de Tweede Kamer aangenomen. Per 25 mei 2018 moeten organisaties voldoen aan de regels van deze Europese verordening. De AVG vervangt de Europese richtlijn bescherming persoonsgegevens. In Nederland was deze richtlijn geïmplementeerd in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp).
Werkgevers doen nog niet voldoende om stress op de werkvloer tegen te gaan. Een derde van de werkgevers (34%) heeft volgens de werknemers weinig tot geen interesse in het geestelijk welzijn van hun werknemers.
Het aantrekken van talent is voor organisaties momenteel een grotere uitdaging dan het aantrekken van nieuwe klanten. Meer dan de helft van de werkgevers (52,1 procent) geeft aan dat het binnenhalen van nieuwe klanten minder problemen oplevert dan het aantrekken van de juiste benodigde werknemers.
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling