Logo
  • Nieuws
  • 26 februari 2008
  • Mariel Hovemann

P&O'ers laten interim-bureaus voor wat ze zijn

Steeds meer bedrijven zijn op zoek naar alternatieve wervingsvormen voor tijdelijk personeel. Het traditionele interim-bureau wordt hierbij buiten spel gezet. Dit blijkt uit onderzoek van Motivation onder 334 bedrijven, in opdracht van VNU Media dochter InInterim.nl.

Beeld P&O'ers laten interim-bureaus voor wat ze zijn

Zeventig procent van de bedrijven werft interim-personeel via hun eigen netwerk of via online vacaturebanken. Daarnaast geeft de helft aan geen toegevoegde waarde te zien van een bureau bij het werven van interimmers. Volgens uitgever van VNU Media Charley Beerman ligt de waardering over de toegevoegde waarde van interim-bureaus heel anders dan een aantal jaar geleden: “Destijds stond de toegevoegde van het werving- en selectiebureau niet ter discussie. Met de toenemende populariteit van interim-personeel letten bedrijven meer op de kosten. Daarnaast zijn er met het volwassen worden van internet ook steeds meer mogelijkheden voor bedrijven om zelf op zoek te gaan naar interimmers. Bijvoorbeeld door Linkedin, en internetsites als InInterim.nl.”

 

Ook bij de interimmers zelf boet het selectiebureau aan populariteit in. Uit eerder onderzoek van Universiteit Nyenrode bleek dat minder dan de helft (47 procent) van de interim-managers positief is over de rol van een bureau tijdens het selectieproces. Uit het onderzoek bleek verder dat 66 procent van de interim-managers van mening is dat het interim-bureau zich alleen met de start van de opdracht bemoeide en verder nauwelijks van zich liet horen.

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.