Logo
  • Nieuws
  • 30 augustus 2012
  • Mariel Hovemann

Arbeidsmarktgerelateerde apps nog niet populair

Aan arbeidsmarkt en werving gerelateerde apps spelen nauwelijk een rol bij actieve baanzoekers zo blijkt uit het Arbeidsmarkt Gedrag Onderzoek (AGO) van Intelligence Group.

Beeld Arbeidsmarktgerelateerde apps nog niet populair

Apps en ‘mobile’ worden steeds belangrijker in de manier waarop we met elkaar communiceren. Ook als het gaat om werving. Veel vacatures worden via social media doorgezet en vervolgens mobiel gelezen. Belangrijk is dus dat deze informatie op de juiste manier gelezen kan worden. Een app of mobile site is daarin steeds meer randvoorwaardelijk. Als we nu naar de meest favoriete apps kijken van actieve baanzoekers en baanwisselaars ziet IG daarin nog geen arbeidsmarktgerelateerde apps terugkomen. Alleen LinkedIn vertoont een verhoogde populariteit onder actieve baanzoekers.

 

Webanalytics

“Toch is de impact van mobile op de arbeidsmarkt vermoedelijk groter dan we nu al kunnen meten, “ aldus Geert-Jan Waasdorp, oprichter van IG. “Werkgeevers zouden eens in de webanalytics moeten kijken hoeveel vacatures nu al mobile worden bekeken. Ik denk dat velen verbaasd zullen zijn en tegelijk dit als een kans moeten zien om bijvoorbeeld een mobile site te ontwikkelen.”

 

Top 10 apps

1.      Facebook 37%

2.      Whatsapp 32%

3.      Nu 16%

4.      Wordfeud 16%

5.      Twitter 15%

6.      Telegraaf 5%

7.      Buienradar 5%

8.      Rabobank 4%

9.      ING 4%

10.  Angry Birds 3%

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.