• 15 september 2023
  • Personio
  • Bron: Personio

Personio opent kantoor in New York om top tech-talent te werven

Amsterdam, 14 september 2023 –  Personio, Europa's toonaangevende HR-softwarebedrijf voor kleine en middelgrote bedrijven, heeft een kantoor geopend in New York. Dit kantoor zal dienen als thuisbasis voor bestaande medewerkers in de VS en om top tech-talent te werven.

Beeld Personio opent kantoor in New York om top tech-talent te werven

Hanno Renner, mede-oprichter en CEO van Personio, zegt: “Ons streven om de beste HR-software te bouwen voor het Europese mkb heeft geresulteerd in een consistente, snelle bedrijfsgroei, ondanks uitdagende economische tijden. Het nieuwe kantoor in New York zal ons helpen om die groei verder te versnellen door professionals uit de VS aan te trekken die zich herkennen in onze missie en die helpen om nog meer successen voor onze klanten te realiseren.”

Personio is van plan om het personeelsbestand in de VS de komende maanden aanzienlijk uit te breiden. De werving zal zich richten op engineering- en productfuncties om verder te gaan met het creëren van producten die zijn ontwikkeld om te voorzien in de behoeften van het Europese mkb. De afgelopen maanden heeft Personio een payroll-oplossing gelanceerd in Duitsland en door AI gestuurde antwoorden geïntroduceerd in Personio Conversations, naast andere updates die ervoor zorgen dat het bedrijf voorop blijft lopen met innovatie.

Maria Angelidou-Smith, Chief Product and Technology Officer bij Personio, zegt: “We zijn altijd op zoek naar de beste en slimste mensen om ons te helpen creëren en innoveren. Ons nieuwe kantoor is een fantastische locatie voor Amerikaanse tech-professionals die deel willen uitmaken van het Personio-team en die ons willen helpen om ons marktpotentieel te realiseren, maar niet naar Europa kunnen verhuizen.”

Sinds de oprichting in 2015 is Personio gegroeid tot meer dan 1.800 werknemers die ruim 10.000 kleine en middelgrote klanten in heel Europa bedienen. Personio wordt sinds zijn laatste financieringsronde in 2022 gewaardeerd op 8,5 miljard dollar, met investeerders als Greenoaks Capital, Northzone en Index Ventures. Het bedrijf heeft de afgelopen maanden technisch talent aangetrokken van grote Amerikaanse techbedrijven. Op leiderschapsniveau zijn dat onder andere: Christine Awad als VP Engineering, Sina Firouzabadi als Director, Engineering en Bodhi Mukherjee als VP Engineering en NY site lead. Al deze mensen hebben uitgebreide ervaring met het opschalen van operaties bij Uber, Meta en Google en andere wereldwijde techbedrijven.

Over Personio

Personio is het People Operating System voor kleine en middelgrote bedrijven met 10 tot 2.000 werknemers. Personio is gevestigd in Amsterdam, Berlijn, München, Barcelona, Madrid, Londen, Dublin en New York en heeft als missie om HR-processen zo transparant en efficiënt mogelijk te maken, zodat HR zich kan focussen op de meest waardevolle activa in het bedrijf: de mensen. Dat doet Personio met alles-in-een HR software, dat begint met recruiting, onboarden, HR-administratie zoals verlof aanvragen, performance & development, tot aan voorbereidende payroll. Dankzij People Workflow Automation-technologie helpt Personio meer dan 10.000 klanten in heel Europa vertragingen te voorkomen en kansen optimaal te benutten. Kijk voor meer informatie op https://personio.nl/.

Contactpersonen voor de pers:

Personio SE & Co. KG
Laura Weidner
Associate PR Manager
E-mail: press@personio.de

Stark Narrative
Personio Persdesk
E-mail: personio@starknarrative.com

Met HR-software voor het MKB automatiseert en vereenvoudigt Personio jouw HR-taken. Zodat je tijd overhoudt voor wat echt belangrijk is: mensen!
Bezoek de website of boek een online demo!