• 15 september 2022
  • Personio

Amsterdam, 15 september 2022Personio, Europa's toonaangevende HR-softwarebedrijf voor kleine en middelgrote bedrijven, heeft per 1 september 2022 Koen Stam benoemd tot Head of Benelux, om Personios business te versterken en verder te laten groeien. Eerder was Koen Stam onder andere als Country Manager Netherlands bij Teamleader verantwoordelijk voor het uitbreiden van het lokale team. Daarna heeft hij senior functies bekleed bij onder andere MessageBird en 24sessions. Stam zal zich vooral focussen op de centrale strategie voor de Benelux. Daarbij zal hij nauw samenwerken met Lars Boom, nu International Sales Manager, die zich zal richten op het uitbreiden van Personios business naar mkb+ en mid-market bedrijven, zoals de bestaande klanten The Student Hotel, Clevr en Tradin Organic.

Beeld Personio blijft investeren in lokale groei en benoemt Koen Stam tot Head of Benelux

Koen Stam, Head of Benelux, Personio: “Ik vind het geweldig om aan de slag te gaan bij Personio, een van de snelst groeiende Europese startups. Wat vooral een grote indruk op mij heeft gemaakt, is hun duidelijke visie en missie om HR-teams te helpen bij het terugdringen van de tijd die ze besteden aan handmatige taken, zodat HR meer ruimte krijgt voor mensen en strategie. Verder spreekt het me zeer aan dat mensen absoluut centraal staan in het DNA van Personio. Dit zie je niet alleen terug in het product dat ze gebouwd hebben, maar ook in de bedrijfscultuur die ik zelf heb ervaren tijdens mijn gesprekken met Personio. Dit is voor mij dan ook niet meer dan een logische keuze, om mkb-ondernemingen in de Benelux te helpen om succesvol te zijn en om samen met het lokale team te werken aan verdere groei.”

Dichterbij klanten met lokale events

Volgens Stam is het enorm belangrijk om voortdurend te werken aan het opbouwen en versterken van relaties met klanten: “We willen nog dichterbij onze klanten staan en nog meer inzicht krijgen in de HR-uitdagingen waar mkb-ondernemingen in deze regio mee te maken hebben. Onze lokale events, zoals ons aanstaande HUG on Tour event, onze HR-diners en onze boottochten met klanten door de grachten van Amsterdam bieden daar geweldige mogelijkheden voor.

Stam voegt zich bij Personio op een moment met veel interessante ontwikkelingen: “Hoewel Personio zijn Benelux-kantoor midden in de coronatijd opende, wist het aan te tonen dat er in de Nederlandse markt een een duidelijke vraag is naar deze HR-software en naar het automatiseren van HR-processen. Sindsdien hebben tal van klanten gekozen voor onze oplossing, zoals Dopper en SkinVision. Nu is het moment om verder te bouwen op dat success en de markt verder te veroveren.”

Actuele ontwikkelingen, zoals de trend richting hybride en thuiswerken, de stijgende energiekosten en de ongekend sterke inflatie leveren bedrijven ook nieuwe uitdagingen op. “Bedrijven moeten natuurlijk veel aandacht hebben voor deze uitdagingen, maar daarbij moeten ze oppassen dat ze het belangrijkste van de onderneming niet uit het oog verliezen: de mensen”, aldus Stam. “Vrijwel alle sectoren hebben nu al te maken met enorme personeelstekorten, wat de bedrijfsresultaten en de groei afremt. Bedrijven moeten er dan ook alles aan doen om het juiste talent te vinden en vast te houden. Het HR-team speelt daarbij een essentiële rol. Tegelijkertijd moeten bedrijven efficiënter worden, zeker in moeilijke tijden. Meer efficiency zorgt vervolgens ook voor een betere werknemerservaring, wat opnieuw bijdraagt aan de retentie van talent. Automatisering van HR-processen is daarbij essentieel.”

Technologie biedt HR meer ruimte voor strategie

Door technologie in te zetten voor het stroomlijnen van administratieve taken, krijgt het HR-team meer ruimte voor strategisch denken. Gestroomlijnde digitale tools verminderen de administratieve last en nemen frustraties en barrières weg. Dit geeft HR-teams meer tijd hebben om de werknemerservaring echt te verbeteren en er zo voor te zorgen dat mensen zich continu ontwikkelen en langer bij de onderneming blijven.

Personio zal in 2023 ook verder investeren in het versterken van de sales- en marketingactiviteiten, om de groei van het bedrijf in deze regio verder te stimuleren. Sinds de opening van het kantoor in Amsterdam, in september 2021, is Personio hier sterk gegroeid in omzet, medewerkers en klanten. In een jaar tijd is het aantal mkb-ondernemingen in de Benelux dat het geïntegreerde HR-platform van Personio gebruikt, ruim verdubbeld.

Over Personio

Personio is het People Operating System voor kleine en middelgrote bedrijven met 10 tot 2.000 werknemers. Personio is gevestigd in Amsterdam, Berlijn, München, Barcelona, Madrid, Londen en Dublin en heeft als missie om HR-processen zo transparant en efficiënt mogelijk te maken, zodat HR zich kan focussen op de meest waardevolle activa in het bedrijf: de mensen. Dat doet Personio met alles-in-een HR-software, inclusief human resources, recruiting en payroll, waarmee HR verder kan gaan dan HR alleen. Dankzij People Workflow Automation-technologie helpt Personio meer dan 7.000 klanten in heel Europa vertragingen te voorkomen en kansen optimaal te benutten.

In juni 2022 ontving Personio additionele investering van $200 miljoen, via een tweede ronde van zijn Series E-financiering, waarmee de waardering van het bedrijf nu $8,5 miljard bedraagt. Kijk voor meer informatie op https://personio.nl/.

Contactpersonen voor de pers:

Stark Narrative
Personio Persdesk
E-mail: personio@starknarrative.com

Met HR-software voor het MKB automatiseert en vereenvoudigt Personio jouw HR-taken. Zodat je tijd overhoudt voor wat echt belangrijk is: mensen!
Bezoek de website of boek een online demo!