• 11 augustus 2017
  • Bron: TrainTool

TrainTool, marktleider in online communicatietraining, introduceert de Communication Strengths Scan, ontwikkeld met experts uit de academische wereld en HR-professionals. De scan legt feilloos de sterke en ontwikkelbare soft skills bloot. Voor zowel management als medewerkers biedt de scan uitkomst: het management verkrijgt inzicht in de aanwezige communicatieve vaardigheden. Voor medewerkers vormt de scan de basis voor persoonlijke ontwikkeling, want deze biedt erkenning van aanwezige kwaliteiten en laat tegelijkertijd zien bij welke vaardigheden er nog ruimte is voor ontwikkeling.

Beeld Communication Strengths Scan biedt objectief beeld van soft skills binnen organisaties

Door middel van Smart Video Role Play wordt ieders niveau objectief gescand. Op een snelle en betrouwbare manier krijgt de gebruiker zicht op zijn of haar communicatieve kwaliteiten. Dit staat tegenover kostbare assessments en online vragenlijsten die momenteel de markt kenmerken. De Communication Strengths Scan onderscheidt zich door uit te gaan van de krachten en zich te richten op uitbreiding van het repertoire. Ieder individu krijgt een persoonlijk ontwikkelplan aangeboden.

Momenteel draait de scan ‘Teams’ bij klanten van TrainTool. De ontwikkeling van de scan ‘Leadership’ is in volle gang. In totaal zal TrainTool de komende maanden negen scans opleveren, waaronder bijvoorbeeld ‘Personal Effectiveness’ en ‘Customer Contact’. Marijn de Geus, CEO bij TrainTool: “Deze scan zet de toon voor een verandering in de markt. De achterkant is in techniek, theorie en statistiek enorm complex maar daar merk je niks van. Als medewerker doe je online rollenspellen zonder pottenkijkers. Vervolgens ontvang je jouw persoonlijke communicatieve profiel in de vorm van een typering van krachten en ontwikkelmogelijkheden, afgeleid van wat je in de rollenspelen hebt laten zien. Via de benchmark zie je ook direct hoe je je verhoudt tot anderen. Vroeger was dit kostbaar, tijdrovend en subjectief. Deze scan tilt de analyse naar een hoger niveau en brengt communicatieve ontwikkeling binnen handbereik voor iedereen.”

Klik hier voor meer informatie over de Communication Strengths Scan