Logo
  • Blog
  • 2 december 2016

Pokémon GO voor business: let’s go!

Gamification en virtual reality bieden vele mogelijkheden om de manier waarop mensen leren en werken te verbeteren. Mensen leren slechts een heel klein deel (10 procent) van formele trainingen. De heilige graal zit in de 70 procent die je leert door uitdagende opdrachten tijdens het werk.

Meer dan 2 miljoen mensen (waarvan 40 procent van alle Nederlanders tussen de 18 en 34 jaar) gingen het afgelopen jaar de straat op om Pokémon monsters te vangen. De pokémons worden door middel van augmented reality technologie als het ware over de werkelijkheid heen geprojecteerd. Dit is een goed voorbeeld van twee belangrijke trends. Allereerst laat het zien hoe gamification in staat is om mensen te motiveren en masse in actie te komen. Ten tweede illustreert het de wijze waarop de fysieke en virtuele werkelijkheid steeds meer met elkaar versmelten.

Pokémon GO voor business?

Deze trends bieden vele mogelijkheden om de manier waarop mensen leren en werken te verbeteren. Mensen leren slechts een heel klein deel (10 procent) van formele trainingen. De heilige graal zit in de 70 procent die je leert door uitdagende opdrachten tijdens het werk.

Hier liggen grote kansen voor zowel gamification als augmented reality. De mogelijkheid hands-on werk te verrijken door hier een virtuele laag aan toe te voegen waar uitdagende opdrachten in zijn opgenomen integreert werken en leren op zo’n manier dat leren niet voelt als ‘extra werk’ en nieuwe inzichten direct toegepast kunnen worden.

Imagine your future reality

Als pionier in innovatieve game toepassingen om positieve gedragsverandering te bewerkstelligen hebben we naar aanleiding van Woonvisie 2030 Rotterdam gebrainstormd over een digitaal Rotterdam van de toekomst. Wij stellen ons daarbij een speelse stad voor, waarin bewoners hun eigen unieke en betekenisvolle ervaringen kunnen beleven in een samensmelting van de fysieke en virtuele realiteit.  In lijn met deze visie willen wij ook in het bedrijfsleven meer positieve impact creëren door technologie en gamification en wij zien daar ontelbare mogelijkheden toe in een toekomstige hyperwerkelijkheid. Beeld je eens in:

  • Positieve klantervaringen bij het zelf monteren van producten door de speelse aanpak in een virtuele dimensie.
  • Geen catalogi meer leren in uitgebreide lessen want in jouw virtuele realiteit staat precies toegelicht wat de kenmerken van ieder product zijn: on-demand, up-to-date en alleen die informatie die je nodig hebt. In samenwerking met een grote Nederlandse industrieel wordt dit concept binnenkort al uitgerold.

De mogelijkheden zijn ongekend en we gotta catch ‘em all!

Producttips