Een kwart van werkzoekend Nederland bluft in zijn cv over werkervaring en/of capaciteiten. Van hen geeft 14 procent aan dit te doen in de verwachting anders nooit hogerop te komen, zo blijkt uit onderzoek van NationaleVacaturebank onder ruim 500 werkzoekenden. Tips om hier doorheen te prikken.
De virtuele werkvloer krijgt een geheel nieuwe betekenis door de introductie van Virtual Reality (VR). Zoals bij alle technologische innovaties wordt de impact die VR in de werkpraktijk zal gaan hebben aan de ene kant bejubeld door de ‘believers’ en aan de andere kant sceptischer benaderd door meer kritische deskundigen.
De hoogte van de transitievergoeding is afhankelijk van de duur van een dienstverband. Maar de vergoeding wordt niet in alle gevallen uitgekeerd. Er zijn twee uitzonderingen.
Technologische innovaties volgen elkaar in hoog tempo op. Robotisering, virtual en augmented reality, zelflerende systemen en spraaktoepassingen dringen meer en meer binnen op de werkplek. Wat zijn de gevolgen van al deze ontwikkelingen voor uw organisatie? En hoe kunt u vanuit HR de organisatie optimaal ‘toekomst-proof’ maken?
Er is niet één model voor iedere organisatie te geven; de vorm en het takenpakket van de servicedesk varieert per organisatie. Een servicedesk kan alleen een bijdrage leveren aan de kwaliteit als bij de opzet de klant en haar verwachtingen als uitgangspunt zijn genomen. Onderstaand stappenplan is echter wel een goede leidraad. Het onderstaande zeven stappenmodel biedt houvast bij het opzetten en invoeren van een servicedesk.
Een van de terreinen in het HR-domein waarop Virtual Reality (VR) veel mogelijkheden biedt is dat van het trainen van medewerkers. Op de meest uiteenlopende gebieden kunnen VR-toepassingen worden ingezet voor het ontwikkelen van uw mensen. Denk maar aan sales-gerelateerde competenties, het omgaan met emoties in stressvolle situaties en het aanleren van specifieke vaardigheden.
Een snel veranderende omgeving vraagt om flexibele organisaties waar mensen optimaal rendement en toegevoegde waarde leveren. Hoe kunnen organisaties - en HR in het bijzonder - de toegevoegde waarde van medewerkers bepalen in het kader van talentmanagement?
Voorheen kon men ontslaggronden bij elkaar optellen om zo tot een redelijke grond te komen. Sinds de Wwz is dit niet meer mogelijk. De Wwz eist een voldragen redelijke grond. Het optellen van ontslaggronden mag niet meer. De h-grond is dus geen restcategorie voor deze gevallen. Waarvoor is de h-grond dan wel?
Met een bonusregeling probeert een organisatie het gedrag en de resultaten van medewerkers te beïnvloeden. Naast individuele bonussen kunt u er ook voor kiezen teamprestatiebonussen te verstrekken.
Het bruto loon vormt de basis voor de berekening van de hoogte van de vergoeding aanzegtermijn en de transitievergoeding. Voor medewerkers met bijvoorbeeld een oproepcontract ligt dat anders.
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling