De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) heeft een nieuwe campagne gelanceerd, na de award-winnende employer branding campagne ‘Er zit meer achter’. Het vervolg benadrukt dat er ‘vakmanschap, veerkracht en teamspirit’ schuilt achter de muren van een gevangenis.
werkenbijdji.nl

“We willen laten zien wat onze medewerkers drijft om te werken binnen een gevangenis”, zegt Inge Klein-van der Weij, senior employer branding specialist bij DJI.

“In dit werk ontwikkel je ogen in je achterhoofd, blijf je kalm in onrustige situaties en zoek je voortdurend naar manieren om iemand vooruit te helpen.”

DJI wil met deze campagne niet alleen nieuw personeel aantrekken, maar ook de betrokkenheid en trots van huidige medewerkers versterken

Daarnaast benadrukt de campagne het belang van teamgevoel binnen DJI, waar collega’s altijd voor elkaar klaarstaan zonder dat er een woord voor nodig is. De campagne sluit af met de woorden ‘Dát zit er achter’, een verwijzing naar de diepere laag van het werk die volgens DJI vaak over het hoofd wordt gezien.

Trots versterken

De campagne, ontwikkeld door employer branding-bureau SteamTalmark, bouwt voort op het award-winnende merkverhaal dat in 2022 werd geïntroduceerd onder de naam: ‘Er zit meer achter werken bij DJI’.

In de nieuwe campagne wordt getoond hoe medewerkers dagelijks ‘met vakmanschap, menselijkheid en teamwork het verschil maken’. “DJI wil met deze campagne niet alleen nieuw personeel aantrekken, maar ook de betrokkenheid en trots van huidige medewerkers versterken”, aldus Laura Barmentloo, campagnespecialist bij DJI.

Brede campagne

Het uitgebreide foto- en videomateriaal richt zich op het vergroten van de naamsbekendheid van DJI. De campagne wordt breed verspreid via (online) TV, bioscopen en YouTube. Klein-van der Weij: “De beelden laten zien dat het werk binnen DJI gaat om zorg, deskundigheid en het vooruit helpen van anderen, maar vooral dat je het samen doet.”

Award in 2024

In 2022 werd de landelijke wervingscampagne ‘Er zit meer achter werken bij DJI’ gelanceerd, om DJI te etaleren als aantrekkelijke werkgever. De campagnevideo werd begin 2024 in Londen bekroond met een RAD Award in de categorie ‘Single use of Video’. De RAD Awards zijn de Britse vakprijzen voor recruitment advertising waaraan buitenlandse inzenders mee mogen doen. Volgens de jury was SteamTalmark erin geslaagd om overtuigend te laten zien dat werken in gevangenissen en andere inrichtingen professioneel verrijkend en maatschappelijk relevant is, door weg te blijven van clichés als rinkelende sleutelbossen en patrouilleren over cellengangen. De inzending werd aangeduid als ‘impactvol, emotioneel en krachtig’.

Lees ook: Employer branding is voor mkb’ers belangrijker dan voor corporates – De do’s & don’ts

Benieuwd wat Sijthoff Media voor jouw organisatie kan betekenen op het gebied van employer branding?