Logo
  • Nieuws
  • 10 december 2012
  • Mariel Hovemann

Bedrijven besteden komende jaren meer geld aan duurzame inzetbaarheid

De meeste bedrijven geven volgend jaar meer uit aan duurzame inzetbaarheid dan afgelopen jaar. Grootste uitdaging daarbij is het verantwoordelijkheidsgevoel van medewerkers vergroten en de lijnmanagers meekrijgen zo blijkt uit een enquête van AWVN onder 78 leden.

Beeld Bedrijven besteden komende jaren meer geld aan duurzame inzetbaarheid

Ruim de helft van de deelnemers geeft aan volgend jaar meer aan duurzame inzetbaarheid te besteden dan afgelopen jaar. De komende 5 jaar trekt zelfs 74 procent een hoger bedrag uit. 15 procent laat het budget ongewijzigd. Deze organisaties geven aan al een budget beschikbaar te stellen voor duurzame inzetbaarheid. De redenen om niet meer geld vrij te maken (crisis, niet voldoende budget en niet voldoende belang) zijn ongeveer gelijkmatig verdeeld, zonder grote uitschieters.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Laat u inspireren door het onderzoeksrapport 'Duurzame inzetbaarheid in de HR-praktijk' inclusief 4 uitgebreide praktijkcases en realiseer uw eigen HR-doelstellingen op het gebied van duurzame inzetbaarheid. Meer informatie en downloaden...

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Grootste uitdagingen

Vooral het verantwoordelijkheidsgevoel van medewerkers stimuleren, blijkt een grote uitdaging. Maar liefst 88 procent van de respondenten geeft dit aan. De medewerking van lijnmanagers volgt op de tweede plaats (48 procent). De uitdagingen lijken minder te liggen bij het bereiken van commitment van directie (19 procent) en OR of vakbonden (23 procent) of het vrijmaken van budget (27 procent).

Producttips

Ook interessant

Vitaliteit, zo maak je er werk van
Download de gratis whitepaper

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.