Het aantrekken van talent is voor organisaties momenteel een grotere uitdaging dan het aantrekken van nieuwe klanten. Meer dan de helft van de werkgevers (52,1 procent) geeft aan dat het binnenhalen van nieuwe klanten minder problemen oplevert dan het aantrekken van de juiste benodigde werknemers.
In een schaarse markt is het vechten om talent. Recruiters van grote organisaties moeten alle zeilen bijzetten om de instroom kwantitatief op niveau te houden, zonder daarbij aan kwaliteit in te boeten. De vraag blijft: hoe selecteer je de juiste mensen? En welke competenties spelen daarbij een rol?
Vacatures die geen marketingteksten zijn, maar zowel de leuke als de niet-leuke kanten van een baan belichten. Startup Spielwork ontdekte hiermee een gat in de markt. Want: een realistische vacature zorgt voor een betere match.
Krapte op de arbeidsmarkt en de opkomst van nieuwe technologieën gaan dit jaar hun stempel drukken op recruitment. Organisatieadviesbureau Korn Ferry heeft op basis van een internationale enquête tien belangrijke trends op het gebied werving en selectie op een rij gezet.
Het tekort aan technici en de onbekendheid van de energiesector zijn voor energiebedrijf Alliander aanleiding geweest om technici met speciaal ontwikkelde VR 360° films kennis te laten maken met het netwerkbedrijf en de energiesector.
Accountmanager, werkvoorbereider en Customer Service medewerker, allemaal functies waarnaar dit jaar erg veel vraag is. Dat blijkt uit de lijst van meest gevraagde functies per beroepsgroep die Randstad naar buiten heeft gebracht.
Welke ontwikkelingen hebben HR-professionals nog onvoldoende op de radar? Bas van de Haterd, adviseur vanuit Van de Haterd Consultancy en docent van onder meer de 'HR-boostcamp Slimmer werven van nieuwe medewerkers' neemt in deel 1 van deze serie de nieuwste manieren van selecteren onder de loep. ’Weg met het CV, benut technologie om veel effectiever te selecteren’
De komende decennia zullen veel werkzaamheden die nu nog door mensen worden uitgevoerd, worden geautomatiseerd. Dat heeft grote impact op de beroepsbevolking en de gevraagde functies. Dit zijn de acht meest toekomstbestendige banen van Nederland. Goed nieuws: HR staat er ook tussen!
Het imago dat je als werkgever hebt, bepaalt in hoge mate of je de beste werknemers kunt aantrekken. En dat imago wordt ‘gebouwd’ door je eigen mensen, mits je ze een sterk en oorspronkelijk verhaal meegeeft, dat ze buiten kunnen delen. Tips en voorbeelden.
Organisaties werken steeds vaker actief aan hun employer brand. 70 procent van de organisaties zet employer branding actief in tijdens het recruitmentproces. Dit is een stijging van 8 procent ten opzichte van 2016.
Wat doe je als een medewerker niet goed functioneert en welke vormen van verlof zijn er? Wil je je kennis up-to-date houden? Volg deze training en leer in twee ochtenden alle ins en outs over arbeidsrecht in de dagelijkse HR-praktijk.