• 16 september 2022
  • BeFrank

Treinreizigers dansen zich fit op de Nationale BeFit-dag

Vandaag wordt er op het Centraal Station Utrecht méér bewogen dan ooit. Want speciaal voor de Nationale BeFit-dag is er in de hal van het grootste treinstation van Nederland een pop-up dansvloer ingericht. Choreograaf Juvat Westendorp nodigt iedereen uit om mee te komen dansen. Online pensioenuitvoerder BeFrank heeft eerder de tweede donderdag van september uitgeroepen tot Nationale BeFit-dag en brengt mensen hiermee letterlijk in beweging.

Beeld Treinreizigers dansen zich fit op de Nationale BeFit-dag

Net als bij de vorige editie vraagt BeFrank aandacht voor zowel fysieke als financiële fitheid. Zodat mensen later fit met pensioen kunnen gaan en de dingen kunnen blijven doen die ze leuk vinden. Werd er bij de 1e Nationale BeFit-dag massaal touwtje gesprongen, vandaag staat dansen centraal. Via een silent disco en een dansworkshop van Juvat Westendorp kunnen voorbijgangers lekker uit hun dak gaan.

Laagdrempelige kennismaking

Naast deze fysieke inspanning wordt er deze dag ook aandacht besteed aan de financiële fitheid. Veel mensen vinden pensioen ver weg en niet interessant. BeFrank wil daar verandering in brengen. “Het is immers je inkomen voor later en één van de belangrijkste financiële zaken in je leven”, zegt Jan Hein Rhebergen, directeur van BeFrank. “Met deze actie willen we pensioen op een leuke manier onder de aandacht brengen en mensen aansporen eens naar hun pensioen te kijken. Om de eerste stap laagdrempelig te houden hebben we voor dit pop-up podium gekozen. Hier helpen onze pensioenexperts de mensen graag een beetje op weg.”

Pensioenexperts in gesprek met deelnemers tijdens de Nationale BeFit-dag.

Treinreizigers kijken geamuseerd toe hoe iedereen danst op de pop-up dansvloer tijdens de Nationale BeFit-dag.

Fit met pensioen

BeFrank maakt al veel langer werk van fitte deelnemers. Met BeFit inspireert de pensioenuitvoerder Nederlanders met interessante artikelen over voeding, beweging en een gezonde lifestyle. Deze dag krijgen alle mensen die meedoen een energybar en zweetbandje mee. Via een QR-code komen ze terecht op BeFrank.nl/BeFit-dag, waar een handige checklist te vinden is. Hier kunnen mensen online zien wat ze zelf kunnen doen voor een fit pensioen.

Jong en oud doet enthousiast mee met de silent disco tijdens de Nationale BeFit-dag. Sommigen hebben het zelfs zo naar de zin dat ze een treintje later pakken.

Multitalent Juvat Westendorp

Juvat Westendorp (33) is van oorsprong danser, die zijn doorbraak beleefde met het TV-programma So You Think You Can Dance. Kortom, hij is geknipt voor het podium van de Nationale BeFit-dag. Maar Juvat is ook bekend als acteur in de soapseries Malaika en Goede tijden, slechte tijden en hij speelde de hoofdrol in de film Poort der Zielen. Daarnaast werkt hij als presentator en choreograaf.

Juvat Westendorp krijgt treinreizigers moeiteloos aan het dansen op de pop-up dansvloer tijdens de Nationale BeFit-dag

Noot voor de redactie:

Neem voor meer informatie contact op met:
Isabelle van Ast | E-mail: pers@befrank.nl | Tel: 06 2330 8463

Over BeFrank

BeFrank is sinds 2011 actief in de collectieve pensioenmarkt en is de eerste premiepensioeninstelling (PPI) van Nederland. BeFrank biedt een online pensioen, heldere communicatie en innovatieve dienstverlening. Zij maakt onderdeel uit van NN Group. www.befrank.nl

BeFrank is een moderne online pensioenuitvoerder en biedt werkgevers een duidelijk pensioen tegen lage kosten. We doen er alles aan om pensioen zo eenvoudig en duidelijk mogelijk te maken. Zowel werkgever als werknemer hebben eenvoudig realtime inzicht in alle pensioengegevens. Zo willen we pensioen weer dichter bij mensen brengen.