• Persbericht
  • 14 juli 2016

De invloed van jonge generaties op de arbeidspopulatie wordt steeds groter. Deze Generatie Y (werknemers die nu tussen de 18 en 35 jaar zijn) hebben andere waarden en eisen met betrekking tot hun carrière dan de oudere generaties. Salaris is niet meer leidend; zichzelf blijven ontwikkelen binnen een baan, dát vinden ze belangrijk. Hebben ze het gevoel dat ze hun talenten niet meer kunnen ontwikkelen? Dan verliezen ze hun interesse en gaan ze al snel op zoek naar een andere baan. Werkgevers die hun menselijk kapitaal willen behouden, moeten slim omgaan met deze leergierige houding van jonge professionals.

Beeld Combinatie Talentmanagement en E-learning-software helpt HR om generatie Y te behouden

Talentsoft, aanbieder van talentmanagement en cloud HR, heeft al jaren ervaring met Talent Management en speelt in op de ontwikkelingsbehoefte van jonge medewerkers en de inspanningen die dit vraagt van HR-managers. Het bedrijf heeft hiertoe onlangs e-doceo overgenomen, een wereldwijde aanbieder van e-learning solutions. Door deze overname komt er een uniek Talentmanagementsysteem op de markt dat volledige integratie met een e-learning managementsysteem levert.
Frank Oddens, Vice President International van Talentsoft: “Deze overname biedt veel HR-afdelingen een Talentmanagementtool die past bij de digitalisering van HR. Wij merken in de Nederlandse markt dat steeds meer bedrijven behoefte hebben aan goede leerprocessen en daar hoort naar onze mening een integrale HR-oplossing bij.”

Trainingsproces in eigen hand

Door de integratie van e-learning in de software van Talentsoft, kan de HR-afdeling niet alleen bijhouden wie welke training heeft gevolgd maar kan ze ook op maat gemaakte opleidingen creëren en de medewerkers kunnen zelf met de tool aan de slag. Zo is het mogelijk om vanuit één systeem de gewenste training aan te vragen en deze ook te plannen en te volgen.
Dit zorgt er onder andere voor, dat er minder externe tools en leveranciers nodig zijn voor het gehele trainingsproces. En dat bespaart organisaties veel tijd en geld. Veel HR-afdelingen werken nu nog met minimaal twee HR-systemen: een systeem voor opleidingsfaciliteiten en een ander systeem voor de overige HR-processen, zoals de evaluaties. Door de nieuwe geïntegreerde oplossing, komt er vanaf eind 2017 een systeem op de markt waarmee HR-managers in één oogopslag alle informatie van medewerkers beschikbaar hebben én proactief kunnen omgaan met tussentijdse evaluaties en ontwikkelbehoeftes. Hebben medewerkers zelf ideeën omtrent hun ontwikkeling? Dan kunnen ze dat binnen hetzelfde systeem melden bij HR.

Producttips