Als er één organisatie is die de verpersoonlijking van Het Nieuwe Werken zou moeten zijn, dan is dat wel BT. Bij deze netwerk- en telecomgigant werken mensen in internationaal verband projectmatig de klok rond.
Kan HR een bijdrage leveren aan de bedrijfsstrategie? Hoe zou dit zich moeten ontwikkelen? Hoe gaat dit zich bewijzen en wat zijn de voordelen hiervan? Om een antwoord te krijgen op deze vragen heeft Orion Partners onderzocht hoe HR de resultaten van de bedrijfsstrategie meet.
Medewerkers worden steeds zelfstandiger en organisatie flexibeler. In steeds meer organisaties neemt de druk toe om aan de slag te gaan met de ontstane mogelijkheden met betrekking tot online samenwerken en kennisdelen. Dit leidt tot een nieuw samenspel tussen werkers en werkaanbieders. Hoe gaat dit samenspel eruit zien, en wat leren de oude Grieken ons daarbij. Over Agora’s en het Ostracisme
Fusies zijn ingewikkelde en gevoelige processen met een vaak ongewis resultaat. Het voormalige Aon Consulting en Hewitt Associates zijn vorig jaar gestart met een wereldwijd fusieproces. HR Strategie sprak met Market Director Reinoud van den Broek en Chairman Reinier Hinse over de lessen die zijn te trekken uit fusieprocessen
Bestaande manieren van organisatie van werkzaamheden, samenwerken, leiding geven en leren lijken niet langer geschikt. Maatschappelijke en technologische ontwikkelingen nemen toe in snelheid en complexiteit. Tegelijkertijd neemt de gemiddelde leeftijd van de beroepsbevolking toe en is er sprake van overspecialisatie in diverse sectoren. Hoe gaan we hiermee om?
Wat kunnen organisaties meten? En hoe doen ze dat? Dit artikel gaat in op predictive analytics oftewel hoe een HR-manager data kan inzetten om beleid te sturen.
Dat het Nederlandse bedrijfsleven vergrijst weten we inmiddels wel, maar het bleek ook weer uit de Vergrijzingsmonitor 2010: ruim 60 procent van de Nederlandse organisaties gaf aan dit te voorzien. Er zijn echter ook bedrijven die hier niet meer op hoeven te wachten, daar is vergrijzing een probleem dat nú moet worden opgelost. En wat doe je met medewerkers die te lang dezelfde functie bekleden?
Hoofd Arbeidszaken Nicole Maathuis ziet bij Cofely met enige zorg een tekort aan servicemonteurs ontstaan. Ze ziet ook bij de regionale werkmaatschappijen een grote groep ouderen die gewend is om traditioneel te werken en een instroom van jongeren die het volstrekt normaal vinden flexibel te werken en 4x9 voorstaan. Toch vindt ze het ‘prachtige uitdagingen voor ons vakgebied’.
Een heus rapport, veel media-aandacht, malversaties aan de top, roddels, machtscultuur…. Ogenschijnlijk een half wespennest waar Letty Demmers zich als nieuwe korpschef van de politie Zeeland in begaf. Van roddel naar rolmodel.
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling