Hoewel we de gevolgen op lange termijn nog niet kennen, is al wel duidelijk dat de werkvloer snel verandert door covid-19, dat de situatie méér digitale eisen stelt aan werknemers en dat er op andere plekken gewerkt wordt dan op kantoor. Werknemers en werkgevers hebben een gids nodig die hen in de transformatie begeleidt, en de HR-afdeling moet hierin centraal staan. Hierdoor zullen nieuwe HR-rollen en HR-banen ontstaan.
Wendy Bilsen is agency director bij PROOF en daarnaast is ze verantwoordelijk voor een aantal klanten van het bureau. Al tien jaar draagt Wendy uit dat niet klanten op 1 horen te staan maar dat een organisatie juist haar medewerkers op 1, 2 en 3 hoort te zetten om succesvol te zijn. We spraken Wendy in deze corona-tijden en stelden een aantal vragen.
Je werkt in een prachtige organisatie. Met kundige en talentvolle mensen. Kortom, je hebt een dream team. En dan wordt je compleet onverwacht geconfronteerd met een crisis van ongekende omvang. Hoe houd je dan het team en de organisatieresultaten overeind?
Offboarding is de laatste fase van een employee journey. En hoewel offboarding veel minder populair is dan onboarding is het voor de reputatie van organisaties net zo belangrijk. Zeker nu. ‘Het zegt namelijk alles over respect voor medewerkers en dat zegt weer alles over de organisatie’, aldus Sascha Becker. HR Praktijk stelde Wenda Bolink en Sascha Becker, auteurs van de het boek ‘De employee journey’, zes vragen.
Nu veel medewerkers vanuit huis aan het werk zijn, worstelen leidinggevenden met hun taken. Hoe communiceer je effectief met je medewerkers? Hoe handhaaf je de productiviteit en hoe motiveer je mensen?
Nu veel medewerkers genoodzaakt zijn om thuis te werken, is het lastig om met elkaar in contact te blijven en elkaar niet uit het oog te verliezen. En juist wanneer medewerkers langdurig zijn aangewezen op hun thuiswerkplek is het essentieel dat zij betrokken blijven bij de organisatie en zich verbonden voelen met hun collega’s. Hoe garandeer je het welzijn en de betrokkenheid van medewerkers, wanneer ze niet op kantoor zijn? 4 tips
Hoe realiseer je een hogere productiviteit bij medewerkers? De sleutel ligt bij verbeterde onderlinge samenwerking en het creëren van een innovatieve bedrijfscultuur. Maar hoe breng je dit in de praktijk? En welke rol speelt de werkomgeving hierin?
Wat houdt HR-directeuren zoal bezig? Waar zetten ze op in, waar lopen ze tegenaan en waar zijn ze trots op? U leest het in de bundeling interviews 'HR Executives - interviews met HR-directeuren'.
Hoe blijf je in de zorg een aantrekkelijke werkgever? Margriet Schoevaart laat zien hoe zorginstelling Pluryn die uitdaging oppakt. Een gesprek over een nieuwe dynamiek tussen werkgever en werknemer (waarbij de focus niet meer ligt op het ‘zo lang mogelijk in dienst houden’), over de voor- en nadelen van flex en over het belang van samenwerking tussen zorgorganisaties: “Het slechtste wat je in de huidige markt kunt doen is elkaar op personeel gaan beconcurreren.”
Fluor Corporation is een grote internationale organisatie die klanten helpt bij het ontwerp, bouw en onderhoud van complexe bouwprojecten over de hele wereld. Er werken veelal hooggekwalificeerde medewerkers bij bouwprojecten op plekken waar je niet zo snel naartoe op vakantie zou gaan, zoals Kazachstan. Zo’n bouwproject is vaak een smeltkroes van verschillende nationaliteiten, variërend van 100 tot 30.000 medewerkers. Om dit complexe proces goed te laten verlopen is er een sterk leadershipteam nodig. Fluor mobiliseert deze leadershipteams.
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling