Belang employer branding neemt toe in recruitmentproces
Organisaties werken steeds vaker actief aan hun employer brand. 70 procent van de organisaties zet employer branding actief in tijdens het recruitmentproces. Dit is een stijging van 8 procent ten opzichte van 2016.
Het belang van employer branding is ook terug te zien in de investeringen. Zo heeft 38 procent van de organisaties die actief aan hun employer brand werkt, de budgetten dit jaar verhoogd. Dit blijkt uit het jaarlijkse Social Media Recruitment Onderzoek van MrWork, de social media recruitment specialist, waaraan 233 bedrijven van verschillende groottes meededen. De respondenten van het onderzoek zijn evenredig verdeeld over diverse functies die betrokken zijn bij het wervingsbeleid, zoals corporate recruiters, HR-adviseurs, HR-managers, HR-directors en recruitmentmanagers.
Om het employer brand te versterken en potentiële kandidaten te bereiken, zet twee derde van de organisaties social media-kanalen in. LinkedIn wordt hiervoor het vaakst ingezet. Andere belangrijke social media-kanalen die worden ingezet om het employer brand te versterken zijn Facebook (55%), YouTube (43%), Twitter (33%) en Instagram (30%).