• 1 september 2022
  • Bron: Personio

The Student Hotel kan blijven groeien met Personio

Amsterdam, 31 augustus 2022 – The Student Hotel, een Nederlandse keten van Europese hotels en studentenaccommodatie, gaat samenwerken met het HR-platform van Personio om de snelle internationale groei te ondersteunen en HR efficiënter aan te pakken. Dankzij de automatisering van veel voorkomende handmatige taken en processen door Personio, is The Student Hotel in staat om de snelle toename van het aantal medewerkers in heel Europa in goede banen te leiden.

Beeld The Student Hotel kan blijven groeien met Personio

The Student Hotel is in 2006 opgericht door de Schots-Nederlandse ondernemer Charlie MacGregor, vanuit de visie dat studenten betere huisvesting verdienen. Sindsdien is The Student Hotel uitgegroeid tot een internationaal gerenommeerd hospitality brand, met inmiddels 15 hotels in 12 Europese steden, waaronder Amsterdam, Delft, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Maastricht, Barcelona, Berlijn, Parijs, Wenen, Florence en Bologna.

Ook het aantal medewerkers snel toegenomen en komt inmiddels op 650. Dit aantal blijft groeien. Daarnaast kent deze sector veel wisselende arbeidsovereenkomsten, vanwege - onder andere -  seizoensinvloeden en piekbelastingen. Personio helpt om binnen dit complexe HR-landschap deze processen zo efficiënt mogelijk te maken.

“Vanwege de overname van hotels in diverse landen hadden we te maken met een hoop verschillende HR-systemen . Daardoor ontbrak een ‘single point of truth’ voor personeelsinformatie. Daar wilden we verandering in brengen, met één gecentraliseerd HR-systeem voor alle informatie over onze medewerkers in alle landen”, zegt Jurgen van den Bragt, Financial System Manager bij The Student Hotel. “Omdat we weinig tijd en capaciteit hadden, zochten we iets waar we snel mee aan de slag konden. Plug-and-play, als het ware. We zochten ook een partij die ons aan de hand kon nemen bij de configuratie en uitrol. Dat vonden we allemaal in Personio. In een demo-omgeving merkten we dat we heel snel zaken voor elkaar konden krijgen en dat het een gebruiksvriendelijke oplossing is. Toen was de keuze snel gemaakt.”

HR-systeem voor de lange termijn

Daarnaast was Personio’s focus op Europa een factor in de keuze van The Student Hotel. Ook de snel opeenvolgende investeringen in Personio, zoals de tweede Series E investeringsronde in juni 2022 , waren voor The Student Hotel een reden om voor Personio te kiezen, volgens Van den Bragt: “Dit een signaal dat men vertrouwen heeft in het businessmodel van Personio, waardoor ze in hetzelfde tempo als wij kunnen doorgroeien en het platform verder kunnen ontwikkelen. Dat betekent dat het een HR-systeem voor de lange termijn is.”

Integraties

Naast het gelijktrekken van de HR binnen de hele organisatie, wilde The Student Hotel ook zo veel mogelijk handmatige taken en processen automatiseren, om de efficiency te verbeteren. Een van de onderscheidende kenmerken van Personio is de mogelijkheid om, veel voorkomende HR-taken te automatiseren met behulp van People Workflow Automation en integraties met ruim 100 externe oplossingen. The Student Hotel heeft al een integratie gerealiseerd tussen Personio en het Applicant Tracking System (ATS) van Greenhouse. Ook is er voor single sign-on een koppeling gerealiseerd met Microsoft Azure, om de toegang tot het systeem te beveiligen.

“The Student Hotel is een prachtig voorbeeld van een succesvolle, snel groeiende Europese onderneming en we zijn er trots op dat zij een van onze klanten zijn geworden. Het bedrijf wil HR aanpakken vanuit een overall-visie voor alle locaties, met een compleet en op Europa gericht HR-platform. Het is mooi dat Personio ze daarbij kan helpen om HR-processen te automatiseren zodat ze meer tijd hebben voor wat belangrijk is: de mensen”, zegt Lars Boom, Country Manager Benelux voor Personio.

Na een kort implementatietraject is in mei 2022 de eerste locatie live gegaan en eind juli waren alle locaties over op Personio. De gegevens van 400 medewerkers zitten al in het systeem en de rest volgt snel. Van den Bragt is te spreken over Personio’s Customer Success Management-optie, dat The Student Hotel ondersteunt: “Ze hebben ons goed begeleid en daarnaast heeft het hele implementatietraject ervoor gezorgd dat we goed zijn gaan nadenken over de verschillende HR-processen. We gaan veel zaken anders aanpakken en volgen daarbij de processen en methodes van Personio. Het team van Customer Success Management is daarbij een proactieve en strategische partner.”

Over The Student Hotel

Het concept van het Student Hotel begon met één simpele aanleiding: studenten verdienen beter. Van  toeristen, studenten en ondernemers van de volgende generatie, TSH verwelkomt jaarlijks duizenden gasten in haar groeiende portfolio in heel Europa. Het toonaangevende concept van TSH is speciaal gebouwd of gehuisvest in historische  gebouwen en biedt verschillende mogelijkheden om een nacht, een week, een maand of zelfs een jaar te verblijven, werken en  te ontmoeten.

TSH is impactvol en wil zo bewust mogelijk met hun omgeving en communities omgaan. De hotels worden ontwikkeld en beheerd in overeenstemming met internationale ESG-normen, en door de programmering willen zij hun communities inspireren en activeren om bij te dragen aan een betere, meer inclusieve en groenere wereld.

TSH is opgericht in 2012 en heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en 650 medewerkers. Alle TSH locaties bieden een campus en accommodaties zoals bars, restaurants, sportscholen, winkels, vergader- en evenementenruimtes en co-workingruimtes. Met meer dan 11.000  kamers in Europa, streeft TSH ernaar een unieke ervaring te bieden aan haar community van internationale gasten. TSH is actief op 15 Europese locaties: twee hotels in Amsterdam en in Barcelona en één in Berlijn, Den Haag, Delft, Wenen, Groningen, Eindhoven, Maastricht, Rotterdam, Parijs, Florence en Bologna. Het totale aantal locaties van TSH bedraagt 25 hotels, waarvan 15 open, drie dit jaar en nog zeven in 2025. More than just a hotel - The Student Hotel

Over Personio

Personio is het People Operating System voor kleine en middelgrote bedrijven met 10 tot 2.000 werknemers. Personio is gevestigd in Amsterdam, Berlijn, München, Barcelona, Madrid, Londen en Dublin en heeft als missie om HR-processen zo transparant en efficiënt mogelijk te maken, zodat HR zich kan focussen op de meest waardevolle activa in het bedrijf: de mensen. Dat doet Personio met alles-in-een HR-software, inclusief human resources, recruiting en payroll, waarmee HR verder kan gaan dan HR alleen. Dankzij People Workflow Automation-technologie helpt Personio meer dan 6.000 klanten in heel Europa vertragingen te voorkomen en kansen optimaal te benutten.

In juni 2022 ontving Personio additionele investering van $200 miljoen, via een tweede ronde van zijn Series E-financiering, waarmee de waardering van het bedrijf nu $8,5 miljard bedraagt. Kijk voor meer informatie op https://personio.nl/.

Contactpersonen voor de pers:

Stark Narrative
Personio Persdesk