Logo
  • Nieuws
  • 8 december 2016

Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid

Het hanteren van een sterk vitaliteitsbeleid blijkt voor organisaties wereldwijd een grote uitdaging. 67 procent van de werkgevers wereldwijd vindt dat hun organisatie geen solide beleid heeft. Dat terwijl 74 procent aangeeft een vitaliteitsbeleid wel een belangrijk onderdeel te vinden van hun aantrekkelijkheid voor werknemers. Dit draagt bij aan de werving en het behoud van personeel. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoeksrapport ‘Working Well: A Global Survey of Workforce Wellbeing Strategies’ van Xerox HR Services.

Beeld Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid

Hoewel het merendeel van de organisaties aangeeft geen sterk beleid te hanteren, zien drie op de vier bedrijven wel dat genomen initiatieven op het vlak van arbeidsvitaliteit een bijdrage hebben geleverd aan de betrokkenheid en het moreel van werknemers. Maar ook aan het beeld van de organisatie, het algehele welzijn van medewerkers en de arbeidsprestaties en productiviteit van het personeel.

Piet-Jan Van Gerwen, Vice President Human Capital Services (HCS) EMEA van Xerox: “Vitale organisaties zijn aantrekkelijke werkgevers. Medewerkers krijgen voldoende ontwikkelmogelijkheden, zijn productiever en gemotiveerder. Het is een zorgelijke kwestie dat een ruime meerderheid vindt dat hun organisatie nog geen sterk beleid voert. Organisaties kunnen immers veel winst behalen door een vitaliteitsprogramma op te zetten of het bestaande beleid slimmer in te richten. Denk aan het reduceren van ziekteverzuim, het vergroten van de betrokkenheid op de werkvloer en het behouden van het personeel.”

Producttips