Hoe kun je facilitaire normen inzetten in de dagelijkse praktijk zodat ze bijdragen aan het succes van je organisatie? Volgens Joost Ran, senior consultant bij Colliers International Occupied Services (CIOS) en docent bij F-Academy, is het daarbij vooral belangrijk dat je als facility manager voor ogen houdt dat de norm een middel is en geen doel op zich.
Meer dan de helft van de werknemers (55%) kan zijn taken niet altijd binnen de beschikbare tijd uitvoeren. Ook valt op dat medewerkers de planning nauwelijks bespreken met hun manager. Bijna de helft (49%) doet dit zelden of nooit.
Steeds meer bedrijven en instellingen werken met zelfsturende of zelforganiserende teams. Toch bestaan er nog een aantal hardnekkige misvattingen.
Het softwarebedrijf wil door ruim boven de wettelijke minimale norm verlof aan te bieden werk maken van diversiteit en inclusiviteit op de werkvloer door het zwangerschaps-, partner- en zorgverlof.
Het nieuwe jaar is weer begonnen: een mooi moment om stil te staan en zaken eens in helder perspectief te plaatsen. De waan van de dag eventjes opzijschuiven en kritisch naar de gang van zaken kijken en afvragen: moeten we dit ook in de toekomst zo blijven doen? Met andere woorden, het ideale moment om eens kritisch te kijken naar het beleid van 2018.
Hoewel ieder jaar veel van ons weer goede voornemens maken, gaat dit niet op voor persoonlijke ontwikkeling. 56 procent van de Nederlandse kantoormedewerkers heeft afgelopen jaar niet voor zichzelf bedacht welke vaardigheden of kennis ze wilden verbeteren. Werkgevers spelen hierin een negatieve rol: voor maar 8 procent van de werknemers was het behalen van ontwikkeldoelen van invloed op zijn beoordeling of salaris.
Stop met beoordelingsgesprekken en ga voor doorlopende coaching. Dat is het advies van Kilian Wawoe, docent aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, die jarenlang onderzoek deed naar het meten van prestaties op de werkvloer. Op basis van de lessons learned van teams die goed presteren, heeft hij een aantal tips.
Het Nederlandse personeel en directie van T-Mobile krijgen niet langer variabele beloningen voor individuele prestaties. Deze beloningen werken verkeerd – solistisch – gedrag in de hand, zorgen voor scheve gezichten en de resultaten voor het bedrijf gaan er niet of nauwelijks op vooruit. Ze werken alleen voor verkopers. Dit zegt HR-directeur van het telecombedrijf David Thomas in een interview met het Financieele Dagblad.
Waar zit de voornaamste toegevoegde waarde van HR voor de lijn? En in welke richting ontwikkelt de relatie tussen HR en lijnmanagement zich? U krijgt de antwoorden van ervaringsdeskundigen.
De Universiteit Maastricht gaat onderzoeken hoe je laagopgeleide medewerkers kunt laten meepraten over een gezonde werkplek. Dankzij een ZonMw subsidie van € 600.000,- en € 90.000,- van het Kenniscentrum voor Sociale Werkgelegenheid SBCM starten twee onderzoeksprojecten op het terrein van ’gezond werk voor laagopgeleiden’. Het gaat om onderzoeken en interventies die zijn gebaseerd op dialoog en participatie.
Wat doe je als een medewerker niet goed functioneert en welke vormen van verlof zijn er? Wil je je kennis up-to-date houden? Volg deze training en leer in twee ochtenden alle ins en outs over arbeidsrecht in de dagelijkse HR-praktijk.