Hybride werken is het gedeeltelijk thuis en op kantoor werken. Het type werk is daarbij leidend. Het online congres 'Hybride werken' van F- en HR-Academy ging in op de wisselwerking tussen deze hybride manier van werken en beleid en uitvoering. Een terugblik op de eerste dag van het event.
Corona heeft de Gemeente Utrechtse Heuvelrug een duwtje in de rug gegeven en ervoor gezorgd dat er forse stappen naar een andere manier van werken zijn gezet. HR business partner van de Gemeente Utrechtse Heuvelrug, Walter Poppeliers, en adviseur Huisvesting, vastgoed en FM Bas Drijfhout van TwynstraGudde vertelden in hun keynote tijdens het online congres Hybride werken van HR Academy hoe de gemeente de bricks en de bytes - de werkomgeving en de digitale hulpmiddelen – opnieuw vorm aan het geven is. Om vervolgens intensief aan de slag te gaan met de zachte kant van het veranderingsproces: het gedrag op de werkvloer en een HR-beleid dat aansluit op anders werken.
De vaste reiskostenvergoeding voor thuiswerkers blijft langer overeind. Inmiddels zijn er wel steeds meer werkgevers die overgaan op een systeem van thuiswerk- en kantoordagen, met een verschillende vergoeding. Een volgende stap is personeel stimuleren om duurzamer te reizen. Er zijn verschillende voorbeelden van werkgevers die dit doen zo bericht de NOS.
Het kantoor van de toekomst, zoals voorgesteld door Auerbach Halevy Architects heeft de prijs van 12.000 euro gewonnen van cyberbeveiligingsbedrijf Check Point. Uit de ruim 80 inzendingen sprong het ontwerp eruit vanwege ‘een multifunctioneel hybride ruimte gebruikmakend van slimme, flexibele “eilanden” die in staat zijn om “aan te passen en te transformeren”.
Hoe zien kenniswerkers, zoals marketeers en IT-ers ´de toekomst van werk´? Adobe dochter Workfront deed er in samenwerking met Harvard Business Review onderzoek naar in het rapport 'The Future of Work: A Nexus of Strategy and Execution'. De inzichten uit onder meer dit rapport, maken het mogelijk om met de laatste technologische ontwikkelingen vruchtbare nieuwe manieren van samenwerking te ontwikkelen.
Om met HR Analytics aan de gang te gaan, doorloop je 5 stappen.
We nemen je mee in de wereld van HR Analytics. We gaan wat dieper in op de materie HR Analytics en wat het je kan brengen. Tevens geven we enkele niveaus aan binnen HR Analytics met daarbij voorbeelden die inzichtelijk maken dat HR Analytics goed toepasbaar is door HR.
Het gebruik van alcohol, drugs en medicijnen voor, tijdens en na werktijd kan een grote impact hebben op de veiligheid en gezondheid van medewerkers. In opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft het Trimbos-instituut een handreiking, format en een infographic ontwikkeld voor het opstellen van een goed Alcohol, Drugs en Medicijnbeleid (ADM-beleid). Bedrijven kunnen deze materialen gratis gebruiken.
Uit allerlei onderzoeken blijkt dat de meeste reorganisaties mislukken: ze worden te laat ingezet of ze duren te lang. Dan wel kosten ze teveel of zorgen ze voor kwaliteitsverlies en reputatieschade. Dat roept de vraag op, hoe je het dan wel goed kan doen. De Schijf van vijf, ofwel de DO's van reorganisaties.
Wat doe je als een medewerker niet goed functioneert en welke vormen van verlof zijn er? Wil je je kennis up-to-date houden? Volg deze training en leer in twee ochtenden alle ins en outs over arbeidsrecht in de dagelijkse HR-praktijk.