Logo
  • Nieuws
  • 25 september 2015
  • Mariel Hovemann
  • Bron: Mashable. Foto: Atomic 212

Niet jij maar je robot standin in de rij voor de nieuwe iPhone 6S

Het kan. In Australië stond robot Lucy, een iPad op een segway, in plaats van de mens Lucy Kelly in de rij voor de Apple store. Het is de slimste manier van time management ooit gezien in een iPhone-rij zo meldt Mashable, een Engelstalige nieuwssite met de laatste digitale en mobiele technologie.

Beeld Niet jij maar je robot standin in de rij voor de nieuwe iPhone 6S

Lucy is een zogenaamde telepresence robot. Ontworpen door het Californische bedrijf Double Robotics. Door de iPad kan de persoon toch een beetje fysiek aanwezig zijn.

Volgens Mashable is het de eerste keer dat een robot in de rij is gaan staan om een iPhone te kopen. Robot Lucy stond vanaf 5 uur in de ochtend als vierde in de rij. Vanaf 6 uur ’s ochtends was Kelly zelf ingelogd. Zij zat vervolgens lekker warm in haar kantoor, terwijl de robot in de wind en regen stond te wachten. Het bedrijf waar Kelly voor werkt, media agency Atomic 212, heeft zes van deze robots om mee te ‘spelen’ in hun kantoor. Haar baas gebruikte er zelfs een om bijeenkomsten in Sydney bij te wonen terwijl hij zelf op Bali was.

Maak zelf kennis met telepresence robot Double

Wilt u weten hoe een dergelijke robot werkt en er uitziet? Ervaar het tijdens het event Tomorrow@work. U maakt tijdens dit event live kennis met twee robots die nu al een actieve rol spelen binnen onze samenleving. Aanwezig zijn telepresence robot Double, die het mogelijk maakt om fysiek aanwezig te zijn op locaties op afstand. En de Nao robot, een humanoid robot met mechanische, elektronische en cognitieve vaardigheden.

Bekijk hier alvast een filmpje van robot Double!

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.