Bent u klaar voor de eerste golf aan sollicitanten, als ‘de achterstand’ van faillissementen wordt ingehaald? De juiste tools besparen je niet alleen tijd, ze helpen je bij je employer brand en zorgen voor kwaliteit en diversiteit.
Bedrijven worden gedwongen zich continu aan te passen. Dat houdt ook in dat medewerkers de juiste mindset moeten hebben om in deze omgeving te presteren. Nadat jarenlang de focus lag op IQ (intelligentiequotiënt) en EQ (emotionele intelligentie) bij het werven van nieuwe medewerkers, zien we daarom nu dat deze wordt verlegd naar AQ. AQ staat voor het aanpassingsvermogen, een vaardigheid die in tijden van verandering goed van pas komt. Hoe test je dit bij toekomstige medewerkers en wat kan je als werkgever doen om dit te stimuleren?
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld als een adviseur die organisaties bijstaat met het optimaliseren van hun werving en met name hun selectie, maar ik ben toch wel heel erg verbaasd over het gebrek aan aandacht dat het thema Selectie heeft bij HR-professionals en met name bij het hogere HR-management.
Voor sommige HR-specialisten geweldig, maar voor anderen een hel. Het werven van personeel. Dit is de praktijk: een manager zoekt een nieuwe medewerker. Zelf is de manager druk met allerlei andere zaken dus dan wordt er al snel een mailtje gestuurd naar HR met de vraag 'Ik zoek er weer een! Kun jij die ene vacaturetekst weer online plaatsen?'
Een Nederlandse gemeente heeft als doel om jonge medewerkers vast te houden & aan te trekken. Om dit doel te bereiken is een onderzoek uitgevoerd onder de doelgroep: jonge (18-35 jaar) medewerkers & potentiele sollicitanten in dezelfde leeftijdscategorie in de omgeving van de gemeente. Kernvragen daarbij zijn: Wat is het imago van de gemeente onder de doelgroep?, Hoe kan de gemeente de huidige jonge medewerkers behouden? en Hoe kan de gemeente meer jongeren aantrekken?
Wist je dat werkzoekenden vaak 7 tot 12 triggers nodig hebben voordat zij solliciteren? Zorg daarom voor een goede eerste indruk met je vacaturetekst. Er zit een hele strategie achter het schrijven van een vacature en de daarbij horende exposure. Vanuit mijn ervaring als recruiter deel ik mijn belangrijkste tips.
Digitaal-Werven doet al 13 jaar onderzoek naar de beste corporate recruitmentsites van Nederland. Dit onderzoek mondt uit in een award die dit jaar op 29 oktober tijdens het Digitaal-Werven event zal worden uitgereikt. Een van de genomineerden in 2019 is Boskalis.
Digitaal-Werven doet al 13 jaar onderzoek naar de beste corporate recruitmentsites van Nederland. Dit onderzoek mondt uit in een award die dit jaar op 29 oktober tijdens het Digitaal-Werven event zal worden uitgereikt. Een van de genomineerden in 2019 is Albert Heijn.
Digitaal-Werven doet al 13 jaar onderzoek naar de beste corporate recruitmentsites van Nederland. Dit onderzoek mondt uit in een award die dit jaar op 29 oktober tijdens het Digitaal-Werven event zal worden uitgereikt. Net als de NS is ook Coolblue voor het tweede jaar op rij genomineerd. Neemt Coolblue, na eerder in 2016 al deze award gewonnen te hebben met hun vorige wervingssite de award wederom mee naar huis?
Digitaal-Werven doet al 13 jaar onderzoek naar de beste corporate recruitmentsites van Nederland. Dit onderzoek mondt uit in een award die dit jaar op 29 oktober tijdens het Digitaal-Werven event zal worden uitgereikt. Voor het tweede jaar op rij is de NS genomineerd. Pakken ze dit jaar wel de prijs?
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling