Logo
  • Nieuws
  • 21 januari 2013
  • Mariel Hovemann

Nederlanders nemen rol als werknemer in crisis uiterst serieus

In tijden van crisis probeert meer dan de helft van de Nederlandse kantoormedewerkers (60 procent) te helpen om het bedrijf waar hij of zij werkt zo succesvol mogelijk te laten zijn en neemt zijn rol daarin uiterst serieus. Dit blijkt uit een onderzoek van Mindjet onder 1005 Nederlandse werknemers.

Wel ervaren Nederlandse kantoormedewerkers een aantal hindernissen om hun werk zo goed mogelijk uit te voeren. De grootste hick up bij het zo goed mogelijk uitvoeren van het werk is het hebben van te veel werk (22 procent), gevolgd door het niet beschikken over de juiste middelen (19 procent) en inefficiënte communicatie (17 procent).

 

Verandering in werkwijze

Eenvijfde van de werknemers geeft aan dat zij niet de juiste middelen hebben om hun werk zo goed mogelijk uit te voeren. Een groot aantal directeuren en CEO's (41 procent), die aan het onderzoek hebben deelgenomen, heeft dit opgemerkt en is van mening dat ze de werkwijze moeten aanpassen om succesvoller te zijn. Dertig procent van de werknemers is het hier mee eens. De meerderheid is bereid een verandering aan te gaan en wil er ook tijd voor maken. Het hebben van geen tijd is voor bijna de helft (47 procent) geen reden om zijn of haar werkwijze aan te passen en maar liefst 57 procent staat niet negatief tegenover een verandering in werkwijze wanneer hij of zij er voordeel uit kan halen.

Producttips

Ook interessant

Voorspelt Learning Agility teamsucces?
Succesvolle teams zijn belangrijk voor organisaties

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.