Logo
  • Nieuws
  • 12 juli 2011
  • Mariel Hovemann

Complimenten komen niet aan bij werknemer

Ruim tweederde van de medewerkers geeft aan regelmatig complimenten te ontvangen, terwijl 88 procent van de werkgevers aangeeft deze regelmatig uit te delen aan werknemers. Dit blijkt uit online onderzoek onder 147 HR-professionals en 127 cursisten van ISBW Opleiding en Training, onderdeel van de Schouten & Nelissen Groep.

Beeld Complimenten komen niet aan bij werknemer

Uit het onderzoek blijkt ook dat werknemers erkenning en waardering belangrijk vinden. 40 procent geeft aan dit zelfs zeer belangrijk te vinden en slechts 1,5 procent laat het koud. Het online onderzoek laat ook zien dat driekwart van de werkgevers vindt dat zij werknemers voldoende motiveert en stimuleert. Bijna tweederde van de medewerkers is het daarmee eens.

 

Verschil in perceptie

“Een meerderheid van de werknemers is tevreden over het aantal complimenten dat ze ontvangt”, zegt Else Slegers, algemeen directeur van ISBW. “Toch vindt eenderde het te weinig, terwijl maar 12 procent van de werkgevers zelf vindt dat ze niet veel complimenten geven. Er is dus een verschil in perceptie. Ook op het gebied van erkenning en waardering zit een gat. Dit zou kunnen komen doordat werkgevers toch anders hun complimenten en waardering uiten dan de werknemers verwachten.” Een te ontwikkelen competentie dus.

Producttips

Ook interessant

Voorspelt Learning Agility teamsucces?
Succesvolle teams zijn belangrijk voor organisaties

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.