De bedrijfscultuur in West-Europese organisaties sluit onvoldoende aan op de behoeften en verwachtingen van medewerkers die niet tot het management behoren. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van Oracle. Hoewel de meeste werknemers op management- en directieniveau vinden dat zij de middelen, begeleiding en feedback ontvangen die zij nodig hebben om te kunnen groeien, vindt de meerderheid van de niet-leidinggevenden dat er meer moet gebeuren om hen te helpen in hun ontwikkeling en bijdrage aan het bedrijfssucces.
De servicedesk is vaak het gezicht van een organisatie. Doordat zowel de externe als de interne klant steeds slimmer en daardoor ook mondiger wordt, wordt er ook steeds meer van de servicedesk verlangd. Wat gaat de nabije toekomst op dit punt brengen?
Steeds meer ondernemers ervaren een dreigend tekort aan voldoende gekwalificeerd personeel zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). 7 Procent van de ondernemers geeft aan dat dit tekort de bedrijfsvoering belemmert. Dit is het hoogst sinds eind 2009. In de sector informatie en communicatie geeft zelfs 17 procent van de ondernemers aan dat er sprake is van een tekort aan gekwalificeerd personeel. In de zakelijke dienstverlening noemt een op de tien ondernemers deze belemmering.
Generatie Y ziet in de ideale leider een coach of mentor en heeft afkeer van het hiërarchische bazige type. Een leidinggevende moet volgens jonge professionals – geboren tussen 1980 en 2001 – motiverend en inspirerend zijn. Dit blijkt uit het whitepaper van Profile Dynamics, ontwikkelaar van de gelijknamige drijfverenanalyse.
Alleen al in Nederland zullen de komende 20 jaar maar liefst 2 tot 3 miljoen banen verdwijnen als gevolg van robotisering. Maar welke banen en beroepen worden bedreigd door de robot? Staat uw beroep in deze top 10?
Wat verandert er aan de positie van HR in een sterk veranderende organisatie? Welke HR-transformatie is nodig om goed in te kunnen spelen op alle interne en externe veranderingen? Tjerk Jan Adema, HR-manager bij Shell, gaat op deze vragen in.
Technologische innovaties volgen elkaar in hoog tempo op. Robotisering, virtual en augmented reality, zelflerende systemen en spraaktoepassingen dringen meer en meer binnen op de werkplek. Wat zijn de gevolgen van al deze ontwikkelingen voor uw organisatie? En hoe kunt u vanuit HR de organisatie optimaal ‘toekomst-proof’ maken?
Hudson's Bay Company heeft een Nederlands managementteam samengesteld voor de uitbreiding van HBC Europa in Nederland. Kirsten Nijmeijer wordt Director Human Resources.
De behoefte aan breed georiënteerde professionals neemt de komende jaren toe. Naast de juiste technische vaardigheden moeten zij beschikken over eigenschappen als nieuwsgierigheid, doortastendheid en lef. Aandacht voor menselijke kwaliteiten, de human touch of soft skills is een trend die breder in de economie te zien is.
Medewerkers beoordelen de mate waarin leidinggevenden hen op de hoogte houden van wat er speelt in de organisatie gemiddeld met een krappe voldoende: een 5,9. Dit blijkt uit onderzoek van Effectory onder ruim 400.000 medewerkers uit 800 organisaties.
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling