
Functie:Oprichter/eigenaar weSense
Organisatie:weSense
Mark van der Tol heeft zich de afgelopen tien jaar verdiept in persoonlijke ontwikkeling waaronder NLP, mindfulness en hoogsensitiviteit. Door zijn achtergrond in de zakelijke dienstverlening en zijn eigen hoogsensitiviteit weet hij een bijdrage te creëren voor zowel de werkgever als haar hoogsensitieve medewerkers. Na het ervaren van de zinloosheid van een burn-out wil hij hoogsensitieve medewerkers het traject bieden dat hij zelf graag had willen ontvangen. Enerzijds om ziekteverzuim preventief tegen te gaan, anderzijds om hoogsensitieve medewerkers duurzaam in hun kracht te zetten. weSense is ’s werelds eerste consultancy, training en coaching bureau dat zich specialiseert in hoogsensitiviteit. Mark van der Tol is beschikbaar als spreker op het gebied van hoogsensitiviteit.
Bijdragen
Blog

Zelfs nadat robotisering en automatisering volledig zijn geïntegreerd draait de wereld nog steeds om mensen. En zo ook bedrijven. Hetgeen mensen verbindt blijft nog steeds onze interesse in elkaar en het feit dat we willen samenwerken en elkaar willen helpen. Echter, door aanhoudende kostenbesparingen en de drang van organisaties om het bedrijf voorop stellen, komen werknemers steeds meer in het geding.
Blog

Volgens het CBS en TNO heeft 14 procent van de Nederlandse werknemers last van burn-out en overspannenheidsklachten. VEERTIEN procent, één op de zeven medewerkers. Meer dan een miljoen en inmiddels beroepsziekte nummer één in Nederland. Het aandeel psychische beroepsziekten was in 2017 goed voor 42 procent (tegen 34 procent in 2014). Psychische gevallen worden zwaarder en de lengte van het verzuim de afgelopen jaren wordt steeds langer. Wat is er aan de hand in onze professionele samenleving?
Blog

De economie draait op volle toeren en een record aantal vacatures zijn vacant. Wanneer je een aantal willekeurige vacatures doorneemt besef je al snel dat steeds dezelfde talenten en eigenschappen worden gevraagd. Out-of-the box denken, creativiteit en betrokkenheid zijn eigenschappen die door alle organisaties worden gezocht. Doelbewust uiteraard, want bedrijven weten heel goed wat voor werknemers ze zoeken om hun bedrijf competitief te houden. Wat ze echter niet beseffen is dat ze allemaal op zoek zijn naar dezelfde, heel specifieke, doelgroep.
Blog

Wijngaarden in Italië, Frankrijk en Spanje bieden een fantastisch uitje tijdens de zomervakantie. Indien u ooit een wijnboer heeft bezocht, is u tijdens deze rondleiding misschien opgevallen dat er altijd rozenstruiken rondom een wijngaard staan. Dit is niet zonder reden. Trek hier een les uit en plant en verzorg rozenstruiken binnen uw eigen bedrijf. Dit is namelijk het goedkoopste en het meest effectieve ziekteverzuim preventiemiddel dat u zelf kunt cultiveren!