

Functie:Eigenaar AnalitiQs / spreker HR Academy
Organisatie:AnalitiQs
‘Turning data into profit’, is zowel de persoonlijk passie van Irma Doze, als de missie van AnalitiQs. Met een achtergrond in alle vormen van intelligence: marktonderzoek, (predictive) analytics en reporting, helpt Irma bedrijven die meer willen halen uit de ‘people’ data die ze in HR systemen, via onderzoek, online én offline verzamelen. In deze data die liggen nieuwe inzichten en kansen verborgen waarmee bedrijven duurzaam hun medewerkerstevredenheid én hun bottom-line resultaten kunnen verbeteren.
Irma deelt haar kennis en ervaring al jarenlang met veel plezier met klanten, collega’s, cursisten en leerlingen in de vorm van trainingen, workshops en coaching. De aanpak van Irma in projecten én trainingen - ze is o.m. spreker bij de opleidingen van HR Academy - wordt gekenmerkt door passie en resultaat. De combinatie van strategisch denken en hands-on uitvoering is haar favoriete manier van werken; de combinatie van theorie met cases en oefeningen haar favoriete trainingsmethode.
Irma is te bereiken per mail: irma.doze@analitiqs.com of per telefoon: 06-43093218, internet: www.analitiqs.com
Bijdragen
Blog

Cherry picking is een van de valkuilen als je met data werkt. Bekijk de data dan ook altijd vanuit verschillende kanten en over verschillende perioden. Denk ook aan het gebruik van een selectie uit de data. Zorg dat altijd duidelijk is welke selectie je hebt gebruikt. En stem van tevoren af wanneer het resultaat goed of fout is, is het advies van data- en analytics-expert Irma Doze.
Blog

Vraag ChatGPT om een aantal voorstellen voor het oplossen van een HR-probleem dat uit een HR-dashboard naar voren komt. Dat brengt je ongetwijfeld op ideeën.
Blog

Werk verandert en sneller dan ooit. Heeft het nog zin om een strategisch personeelsplan te maken als je nauwelijks enkele jaren vooruit kunt kijken? Jazeker, maar je moet er wel voor zorgen dat je de nieuwe ontwikkelingen continu meeneemt in je evaluatie en analyse, en je plan regelmatig bijstelt aldus HR-analytics expert Irma Doze.
Blog

Gewoon tevredenheid meten lijkt inmiddels voorgoed achterhaald. Maar wat is dan wél slim om te meten? De overtreffende trap van medewerkerstevredenheid.
Blog

Veranderen naar een meer open en veilige cultuur, waar incidenten niet de doofpot ingaan? Begin met het achterhalen van de organisatiecultuur zoals die écht is.
Blog

Het is bizar dat werkgevers data wel optimaal inzetten voor nieuwe klanten, maar niet voor het vinden van nieuwe medewerkers. Als de concurrentie groot is, is het belangrijk om potentiële medewerkers te vinden én te bereiken. Met een grondige data-analyse kom je erachter wat de kenmerken en drijfveren waren van de beste onder de nieuwe werknemers. Voor een succesvolle werving zijn echter niet alleen de juiste kanalen van belang, maar ook een optimale wervingsboodschap.
Blog

AnalitiQs deed onderzoek naar de staat en invloed van inclusiviteit op de Nederlandse werkvloer. Hieruit concluderen we dat werknemers die zich geïncludeerd voelen:
Blog

In de marketingwereld doen we het al volop: actief luisteren naar de klant, zodat we kunnen inspelen op zijn behoeften. Irma Doze, coauteur van het boek ‘HR-analytics’, ziet nu dezelfde trend ontstaan bij werknemers. Hoe doe je dat, actief naar je werknemer luisteren? En waarom is het waardevol?
Blog

Met de aanhoudende Coronacrisis staan we allemaal voor een uitdagende tijd, waar jij als ondernemer je bedrijf en je werknemers zo goed mogelijk doorheen wilt loodsen. Onze super korte, maar effectieve, check-in laat zien hoe het met je medewerkers gaat. We bieden dit gratis aan voor organisaties die een vinger aan de pols willen houden bij hun medewerkers.
Blog

Om serieus met People Analytics en een datagedreven HR-beleid aan de gang te gaan, dat leidt tot acties die een organisatie verder helpen, is het essentieel dat de kwaliteit van de data hoog is. Om dat te bereiken vond bij DSM de afgelopen jaren het project MORE plaats. Gaby Montens, HR Expert op datagebied bij DSM, vertelt over de uitdagingen, valkuilen en succesfactoren. En geeft tips.