

Functie:Eigenaar AnalitiQs / spreker HR Academy
Organisatie:AnalitiQs
‘Turning data into profit’, is zowel de persoonlijk passie van Irma Doze, als de missie van AnalitiQs. Met een achtergrond in alle vormen van intelligence: marktonderzoek, (predictive) analytics en reporting, helpt Irma bedrijven die meer willen halen uit de ‘people’ data die ze in HR systemen, via onderzoek, online én offline verzamelen. In deze data die liggen nieuwe inzichten en kansen verborgen waarmee bedrijven duurzaam hun medewerkerstevredenheid én hun bottom-line resultaten kunnen verbeteren.
Irma deelt haar kennis en ervaring al jarenlang met veel plezier met klanten, collega’s, cursisten en leerlingen in de vorm van trainingen, workshops en coaching. De aanpak van Irma in projecten én trainingen - ze is o.m. spreker bij de opleidingen van HR Academy - wordt gekenmerkt door passie en resultaat. De combinatie van strategisch denken en hands-on uitvoering is haar favoriete manier van werken; de combinatie van theorie met cases en oefeningen haar favoriete trainingsmethode.
Irma is te bereiken per mail: irma.doze@analitiqs.com of per telefoon: 06-43093218, internet: www.analitiqs.com
Bijdragen
Opinie

Gewoon tevredenheid meten lijkt inmiddels voorgoed achterhaald. Maar wat is dan wél slim om te meten? De overtreffende trap van medewerkerstevredenheid.
Opinie

Veranderen naar een meer open en veilige cultuur, waar incidenten niet de doofpot ingaan? Begin met het achterhalen van de organisatiecultuur zoals die écht is.
Opinie

Het is bizar dat werkgevers data wel optimaal inzetten voor nieuwe klanten, maar niet voor het vinden van nieuwe medewerkers. Als de concurrentie groot is, is het belangrijk om potentiële medewerkers te vinden én te bereiken. Met een grondige data-analyse kom je erachter wat de kenmerken en drijfveren waren van de beste onder de nieuwe werknemers. Voor een succesvolle werving zijn echter niet alleen de juiste kanalen van belang, maar ook een optimale wervingsboodschap.
Opinie

AnalitiQs deed onderzoek naar de staat en invloed van inclusiviteit op de Nederlandse werkvloer. Hieruit concluderen we dat werknemers die zich geïncludeerd voelen:
Opinie

In de marketingwereld doen we het al volop: actief luisteren naar de klant, zodat we kunnen inspelen op zijn behoeften. Irma Doze, coauteur van het boek ‘HR-analytics’, ziet nu dezelfde trend ontstaan bij werknemers. Hoe doe je dat, actief naar je werknemer luisteren? En waarom is het waardevol?
Opinie

Met de aanhoudende Coronacrisis staan we allemaal voor een uitdagende tijd, waar jij als ondernemer je bedrijf en je werknemers zo goed mogelijk doorheen wilt loodsen. Onze super korte, maar effectieve, check-in laat zien hoe het met je medewerkers gaat. We bieden dit gratis aan voor organisaties die een vinger aan de pols willen houden bij hun medewerkers.
Opinie

Om serieus met People Analytics en een datagedreven HR-beleid aan de gang te gaan, dat leidt tot acties die een organisatie verder helpen, is het essentieel dat de kwaliteit van de data hoog is. Om dat te bereiken vond bij DSM de afgelopen jaren het project MORE plaats. Gaby Montens, HR Expert op datagebied bij DSM, vertelt over de uitdagingen, valkuilen en succesfactoren. En geeft tips.
Opinie

Er wordt steeds meer waarde gehecht aan de stem van de medewerker ofwel de ‘Voice of the Employee’ binnen bedrijven en organisaties. Ook het Ministerie van Defensie luistert naar het geluid van hun 60.000 medewerkers. Onderzoeker Beatrice Snel vertelt hoe de Voice of the Employee op het Ministerie van Defensie is ingericht.
Opinie

Analisten zijn een ‘stelletje cowboys’ die snelle conclusies trekken zonder diepgang en onderzoekers rapporteren altijd te laat en op het verkeerde moment. Dat waren soms de clichés die het onderzoeksteam van Beatrice Snel en het business intelligence team van Jeffry Louvenberg over elkaar uitspraken toen hun werkvelden in oktober 2013 werden geïntegreerd binnen de afdeling Trends, Onderzoek en Statistiek (TOS).
Opinie

Het wordt voor HR steeds belangrijker om naar de Voice of the Employee te luisteren omdat organisaties realiseren dat zij daarmee het verschil kunnen maken voor hun personeel. Cendris Customer Contact wil graag dat medewerkers zich vanaf hun allereerste Employee Journey welkom voelen. Daarbij spelen vanaf het begin onderzoeken een grote rol.