Functie:Eigenaar AnalitiQs / spreker HR Academy
Organisatie:AnalitiQs
‘Turning data into profit’, is zowel de persoonlijk passie van Irma Doze, als de missie van AnalitiQs. Met een achtergrond in alle vormen van intelligence: marktonderzoek, (predictive) analytics en reporting, helpt Irma bedrijven die meer willen halen uit de ‘people’ data die ze in HR systemen, via onderzoek, online én offline verzamelen. In deze data die liggen nieuwe inzichten en kansen verborgen waarmee bedrijven duurzaam hun medewerkerstevredenheid én hun bottom-line resultaten kunnen verbeteren.
Irma deelt haar kennis en ervaring al jarenlang met veel plezier met klanten, collega’s, cursisten en leerlingen in de vorm van trainingen, workshops en coaching. De aanpak van Irma in projecten én trainingen - ze is o.m. spreker bij de opleidingen van HR Academy - wordt gekenmerkt door passie en resultaat. De combinatie van strategisch denken en hands-on uitvoering is haar favoriete manier van werken; de combinatie van theorie met cases en oefeningen haar favoriete trainingsmethode.
Irma is te bereiken per mail: irma.doze@analitiqs.com of per telefoon: 06-43093218, internet: www.analitiqs.com
Bijdragen
Blog
Succesvolle leiders lopen in het tijdperk van datagedreven werken niet alleen zelf voorop, maar zijn ook de sleutel tot het identificeren van toekomstige leiders. Waar intuïtie hen kan bedriegen, helpen algoritmes en data-analyse bij het onthullen van verborgen leiderstalent.
Blog
De stap naar meer data-gedreven werken vraagt veel van het leiderschap, niet alleen áchter de schermen, maar vooral ook in de spotlights aldus dataexpert Irma Doze. Ze stelt in deze blog enkele vragen die iedere leidinggevende die een leider wil zijn op het vlak van data, analytics en AI zichzelf zou moeten afvragen.
Blog
Goede doelstellingen zijn essentieel voor het aanpakken van verzuim in organisaties. In plaats van daarvoor externe benchmarks te gebruiken, zijn eigen op maat gemaakte doelstellingen aanzienlijk effectiever. Hiermee kunnen managers strakker sturen en daadwerkelijk verbeteringen realiseren in het verzuim.
Blog
Cherry picking is een van de valkuilen als je met data werkt. Bekijk de data dan ook altijd vanuit verschillende kanten en over verschillende perioden. Denk ook aan het gebruik van een selectie uit de data. Zorg dat altijd duidelijk is welke selectie je hebt gebruikt. En stem van tevoren af wanneer het resultaat goed of fout is, is het advies van data- en analytics-expert Irma Doze.
Blog
Vraag ChatGPT om een aantal voorstellen voor het oplossen van een HR-probleem dat uit een HR-dashboard naar voren komt. Dat brengt je ongetwijfeld op ideeën.
Blog
Werk verandert en sneller dan ooit. Heeft het nog zin om een strategisch personeelsplan te maken als je nauwelijks enkele jaren vooruit kunt kijken? Jazeker, maar je moet er wel voor zorgen dat je de nieuwe ontwikkelingen continu meeneemt in je evaluatie en analyse, en je plan regelmatig bijstelt aldus HR-analytics expert Irma Doze.
Blog
Gewoon tevredenheid meten lijkt inmiddels voorgoed achterhaald. Maar wat is dan wél slim om te meten? De overtreffende trap van medewerkerstevredenheid.
Blog
Veranderen naar een meer open en veilige cultuur, waar incidenten niet de doofpot ingaan? Begin met het achterhalen van de organisatiecultuur zoals die écht is.
Blog
Het is bizar dat werkgevers data wel optimaal inzetten voor nieuwe klanten, maar niet voor het vinden van nieuwe medewerkers. Als de concurrentie groot is, is het belangrijk om potentiële medewerkers te vinden én te bereiken. Met een grondige data-analyse kom je erachter wat de kenmerken en drijfveren waren van de beste onder de nieuwe werknemers. Voor een succesvolle werving zijn echter niet alleen de juiste kanalen van belang, maar ook een optimale wervingsboodschap.
Blog
AnalitiQs deed onderzoek naar de staat en invloed van inclusiviteit op de Nederlandse werkvloer. Hieruit concluderen we dat werknemers die zich geïncludeerd voelen: