Een klanttevredenheidsonderzoek geeft inzicht in behoeften, wensen en verwachtingen van de klant. Ook maakt het duidelijk in welke mate de huidige prestaties daaraan tegemoetkomen. Het draait daarbij niet zozeer om het meten van de technische kwaliteit van de facilitaire dienstverlening, maar om de gevoelsmatige beleving van de kwaliteit door de klant.
Bij uitbestedingen en bij de inrichting van een regieorganisatie zijn goede relaties met leveranciers van essentieel belang om de gewenste dienstverlening te krijgen. Welke succesfactoren spelen daarbij een rol?
De Customer of Guest Journey, of reis van de gast, is een handig instrument voor het vormgeven van gastvrijheid binnen uw organisatie. Je wilt natuurlijk dat de gast tijdens de reis zo min mogelijk dieptepunten en voldoende hoogtepunten ervaart. Daarbij kijk je door de ogen van de gast of klant. Hoe kunt u de Guest Journey inzetten als praktische tool om uw gastvrijheid te verbeteren?
Op het World Economic Forum in Davos onderstreepte Shell-topman Ben van Beurden het belang van Diversity & Inclusion voor zijn organisatie. Hoofd HR-Analytics Esther Bongenaar ontwikkelde een instrument om de mate van diversiteit en de impact ervan te meten.
Een beloningsbeleid, leaseregeling of een ziekteverzuimbeleid. Allemaal vanzelfsprekendheden voor elke zichzelf respecterende organisatie, maar waarom ontbreekt daarnaast vaak een deugdelijk mobiele telefoniebeleid? 6 vragen en antwoorden die u kunnen helpen bij het opstellen van zo'n beleid.
Het bekende cliché 'een klacht is een kans' zal waar zijn, maar hoe doe je dat in de praktijk? Negen praktische tips om de klant voor u te winnen.
Een meldpunt waar klanten facilitaire vragen kunnen neerleggen vormt bij veel organisaties het 'gezicht' van FM. Wat zijn kritieke succesfactoren voor het goed functioneren van het facilitair meldpunt?
SBS Broadcasting B.V., kortweg SBS, is een fullmedia bedrijf met vier Nederlandse commerciële televisiezenders (SBS6, Net5, Veronica en SBS9) en een online Video On Demand-platform (KIJK). Daarnaast maken ook SBS Productions (producent van o.a. Hart van Nederland en Shownieuws) en Veronica Uitgeverij (Veronica Magazine en Totaal TV) onderdeel uit van de organisatie. SBS is sinds de oprichting in 1995 uitgegroeid tot een van de drie grootste aanbieders van televisie in Nederland. Inmiddels telt het bedrijf zo’n 500 werknemers, die gezamenlijk een sterke onderneming vormen. Sinds 2014 zorgt een innovatieve direct-ruimteluchtbevochtiging voor een gezond en verkwikkend binnenklimaat.
Voor het eerst deden informatiemanager Iron Mountain en adviesbureau PwC groot onderzoek naar de wijze waarop bedrijven hun eigen gegevens benutten. Het onderzoek leverde verrassende resultaten, en veel ‘food for thought’. Een vraaggesprek met Jeroen Strik, Managing Director Benelux van Iron Mountain en Otto Vermeulen, partner bij PwC, over de voornaamste bevindingen uit het onderzoek.
Overheid en wetenschap waarschuwen voor een nieuwe ingrijpende automatiseringsgolf. In Nederland kan dit de komende decennia twee tot drie miljoen banen raken in vrijwel alle sectoren. Wat betekent dit voor HR? Organisaties als Achmea en Mediq zien het tempo versnellen en bereiden zich voor.
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling