Door de toename van het aantal flexplekken voeren steeds meer organisaties een clean desk policy in. Voordat ze het kantoor verlaten, hebben medewerkers dus een leeg bureau. Dat klinkt simpel, maar om het hele kantoor op deze manier te laten werken, kan nog een behoorlijke uitdaging zijn.
Agile werken met toepassing van de Scrum-methode raakt bij steeds meer organisaties in zwang. Maar wat betekent dit precies voor de inrichting van de kantooromgeving?
Met deze vier tips van Lucas Polman, CEO bij Protime Nederland, kunnen organisaties een brain drain voorkomen en hun continuïteit behouden.
Over de zegeningen van thuiswerken lopen de meningen uiteen. Wat zijn de belangrijkste voor- en nadelen?
Door recente technologische ontwikkelingen die een flexibele werkomgeving mogelijk maken, werken steeds meer medewerkers van grote bedrijven vanuit huis of vanaf externe locaties: de Remote Workplaces.
Organisaties die iedere fase van de HR-cyclus (werven, behouden & ontwikkelen) met de juiste technologie ondersteunen, boeken het meeste succes zo blijkt uit onderzoek. Maar hoe bepalen HR-leiders welke technologische oplossingen het best geïmplementeerd kunnen worden om de effectieve samenwerking tussen de verschillende locaties te bevorderen?
Vraag een medewerker of hij gastvrij is, en 95 procent zegt: ja. Vraag je dat een collega, daalt dat percentage al naar 50 procent. De klant of gast, voor wie je het uiteindelijk doet, komt vaak niet verder dan een positieve gastvrijheidsbeoordeling van slechts 35 procent. Kortom: er is voor organisaties op gastvrijheidsgebied nog veel te winnen. "Gastvrijheid moet zich als een virus in een organisatie verspreiden," stelt hospitality expert Laura de la Mar.
In hoeverre is het mogelijk om het herstel van de werk/privébalans te bewerkstelligen door te kijken naar de invloed van de kantooromgeving op de gezondheid en het geluk van medewerkers? Ontwerpbureau D/DOCK ontwikkelde hiervoor het concept Healing Office®. Partner Coen van Dijck en Anicee Bauer, omgevingspsycholoog, over hun eerste bevindingen.
Hospitality, gastvrijheid, hostmanship, klantbeleving, gastgerichtheid, klantvriendelijkheid. Wat is het, wat is het verschil, wat zijn de overeenkomsten? Vraag het tien mensen en je krijgt tien verschillende antwoorden.
Zien, horen, voelen, proeven en ruiken; we nemen voortdurend waar. Ieder op zijn eigen unieke manier. Maar hoe kun je gebruik maken van zintuigen voor de beste klantervaring?
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling