Welke ontwikkelingen hebben HR-professionals nog onvoldoende op de radar? Josette Dijkhuizen, Hoogleraar Ondernemerschapsontwikkeling en directeur Krachtbedrijf neemt in deel 3 van deze serie diversiteit onder de loep. ’Als je als bedrijf overeind wilt blijven, dan ontkom je er niet aan om veel meer op de persoon gerichte programma’s te ontwikkelen.'
Welke ontwikkelingen hebben HR-professionals nog onvoldoende op de radar? Bart Götte, Business Futurist bij FutureFlock neemt in deel 2 van deze serie de relatie tussen werkgever en werknemer onder de loep. 'Je werknemer wordt veel meer ondernemer dan je denkt.'
Hoe kun je facilitaire normen inzetten in de dagelijkse praktijk zodat ze bijdragen aan het succes van je organisatie? Volgens Joost Ran, senior consultant bij Colliers International Occupied Services (CIOS) en docent bij F-Academy, is het daarbij vooral belangrijk dat je als facility manager voor ogen houdt dat de norm een middel is en geen doel op zich.
Jack Phillips, autoriteit op het gebied van meten en evalueren in HR, laat zien dat een enthousiast betoog voor de waarde van analytics heel goed samen kan gaan met een nuchtere waarschuwing voor de hype rondom alles wat met meten en Big Data te maken heeft. Phillips vertelt over het slim inzetten van analyse en de misvatting dat je soft skills niet kunt meten: 'We raken vaak in de war omdat we gedrag als einddoel formuleren, maar gedrag is niet een doel maar een middel.'
Hoe kun je met huisvesting (meer)waarde creëren? Als antwoord op deze vraag ontwikkelde René Stevens de Real Estate General Performance Survey (RE-GPS). Belangrijk daarbij is een holistische visie, waarbij een regisseur ervoor zorgt dat bij huisvesting de verschillende onderdelen zodanig op elkaar worden afgestemd dat ze het belangrijkste kapitaal van een organisatie, de medewerker, optimaal faciliteren. Daarbij voert de regisseur vervolgens regelmatig ‘functioneringsgesprekken’ met het gebouw.
Workplace management kan u helpen om uw strategische facilitaire doelstellingen te behalen. Maar wat zijn de voordelen voor de organisatie en de medewerkers?
Facility management wordt in toenemende mate Workplace management en daarmee verandert de manier waarop u toegevoegde waarde kunt bieden voor uw klanten. Zeven manieren om hieraan tegemoet te komen.
De JLL Winning Workplace Award wordt eens in de twee jaar uitgereikt aan kantoorgebruikers die vooruitstrevend en innovatief zijn op het gebied van nieuwe huisvestingstrends. Dit jaar draait het om de eindgebruiker en hoe deze gefaciliteerd en gemotiveerd wordt door de werkomgeving. De focus ligt hierbij op drie aspecten die van invloed zijn op de eindgebruiker: engagement, empowerment en fulfillment. Maak kennis met de 3 finalisten.
Design Thinking kun je gebruiken om problemen te herdefiniëren, menselijke betekenis te geven aan technologie en om meer te focussen op de gebruikers- c.q. klantervaring. Bijvoorbeeld voor het onboardingsproces. “Dat werd voorheen door de HR-afdeling bepaald. Bij design thinking kijk je in feite naar de vraag achter de vraag.”
Voor jonge mensen is de werkomgeving een belangrijke randvoorwaarde om te kiezen voor een bepaalde werkgever. Wat vinden jongeren belangrijk op hun werkplek? 10 tips om uzelf bij deze groep te positioneren als aantrekkelijke werkgever.
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling