Workplace management kan u helpen om uw strategische facilitaire doelstellingen te behalen. Maar wat zijn de voordelen voor de organisatie en de medewerkers?
Facility management wordt in toenemende mate Workplace management en daarmee verandert de manier waarop u toegevoegde waarde kunt bieden voor uw klanten. Zeven manieren om hieraan tegemoet te komen.
De JLL Winning Workplace Award wordt eens in de twee jaar uitgereikt aan kantoorgebruikers die vooruitstrevend en innovatief zijn op het gebied van nieuwe huisvestingstrends. Dit jaar draait het om de eindgebruiker en hoe deze gefaciliteerd en gemotiveerd wordt door de werkomgeving. De focus ligt hierbij op drie aspecten die van invloed zijn op de eindgebruiker: engagement, empowerment en fulfillment. Maak kennis met de 3 finalisten.
Design Thinking kun je gebruiken om problemen te herdefiniëren, menselijke betekenis te geven aan technologie en om meer te focussen op de gebruikers- c.q. klantervaring. Bijvoorbeeld voor het onboardingsproces. “Dat werd voorheen door de HR-afdeling bepaald. Bij design thinking kijk je in feite naar de vraag achter de vraag.”
Voor jonge mensen is de werkomgeving een belangrijke randvoorwaarde om te kiezen voor een bepaalde werkgever. Wat vinden jongeren belangrijk op hun werkplek? 10 tips om uzelf bij deze groep te positioneren als aantrekkelijke werkgever.
Het facilitaire vakgebied is uitdagend en uw functie als FM'er staat regelmatig onder druk. Hoe houdt u zich staande in een dynamische omgeving en hoe blijft u waarde toevoegen? Over welke essentiële karaktereigenschappen moet u beschikken om goed uit de verf te komen als facility manager?
Bedrijven moeten zich meer verplaatsen in de belevingswereld van millennials. Doen ze dat niet, dan raken ze snel uit beeld als aantrekkelijke werkgever. Dat was vorige week de belangrijkste conclusie tijdens de lunchsessie ‘Wat drijft millennials?’.
Wat zijn de bouwstenen voor de ideale werkomgeving voor uw organisatie? En hoe kunt u het gedrag van mensen positief beïnvloeden door de inrichting van de werkplek? Ruud van den Bosch, Managing Consultant Ucility en docent van de masterclass Bouwstenen voor de ideale werkomgeving, geeft antwoorden.
Klantfeedback is voor elke organisatie van groot belang voor het optimaliseren van de dienstverlening en het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten. Belangrijke randvoorwaarde voor het succes is wel dat er voldoende respons wordt binnengehaald uit surveys en vragenlijsten. Hoe behaal je de hoogst mogelijke respons? 10 tips
CEVA Logistics Benelux besloot vorig jaar dat de manier waarop nieuwe medewerkers worden ontvangen verbeterd moest worden. Hiertoe werd een onboarding-programma ontwikkeld met een sterk online element. ‘De resultaten zijn uitstekend, en de werknemers reageren superenthousiast.’