Geen gelukkige medewerkers? Dan ook geen gelukkige klanten. Het werkgeluk van medewerkers is een van de meest onderschatte onderdelen op de weg naar een betere klantbeleving. Welkom! vroeg docent Inge van der Putten van de opleiding ‘Werkgeluk’ aan de Fontys Hogeschool hoe je dat doet: medewerkers blij maken.
Afdelingssilo's worden afgebroken, vaste structuren en functies verdwijnen, archaïsche werkculturen brokkelen af. Wat betekent dit concreet voor uw organisatie en uw werk in het bijzonder? Maarten Lens-FitzGerald, gepassioneerd Tedx-spreker en dagvoorzitter van Tomorrow@work, licht toe welke kant het uitgaat met ons werk en de werkomgeving.
Het gezonde gebouw en het slimme gebouw: in de discussies over de veranderende kantooromgeving spelen deze twee trends een belangrijke rol. Dat zegt Juriaan van Meel, keynote speaker op het event Tomorrow@work 2018. Ook de vraag welke impact de veranderende aard van kantoorwerk heeft op de werkomgeving houdt velen bezig: “Het kantoor van de toekomst zal een mengeling zijn van werkplekken, sociale ruimtes, studio’s en publieke ruimtes: een hybride gebouw.”
De klant heeft altijd gelijk. Behandel de klant zoals je zelf behandeld wilt worden. Dergelijke 'tegelwijsheden' op het gebied van klantgerichtheid en service lijken een waarheid als een koe. Maar klopt dit ook in alle gevallen? Vijf mythes over wat goede service is onder de loep.
Als het goed gaat met je mensen, gaat het ook goed met je bedrijf. Daarom is het essentieel te weten wat jouw medewerkers motiveert, maar ook wat je mensen kan belemmeren en wat ze verwachten van hun werkgever. Zo houd je medewerkers betrokken.
Hoe is het op dit moment gesteld met het innovatievermogen op de werkvloer? Wat gaat goed en wat blijft achter? Dit en meer vroegen we Wouter Truffino, uitgeroepen tot een van de 50 Toekomstmakers in Nederland en spreker op het event Tomorrow@work.
Hoe maak je je organisatie future-proof in een revolutionair veranderende wereld? Wim Davidse gaat in op de impact van de ontwikkelingen en geeft verschillende tips: “De grote truc is dat je niet alleen weet wat er verandert, maar dat je de verandering ook stapje voor stapje naar binnen brengt.”
Welk gevoel laat het gebouw waarin u werkt bij u achter? Welke factoren bepalen eigenlijk dat gevoel? En hoe kunt u die factoren positief beïnvloeden? Jolanda Tichelaar deed voor de opleiding FM aan de Saxion Hogeschool in Deventer onderzoek naar gebouwbeleving bij kantoren en scholen.
De kans is groot dat 14 procent van alle functies die op dit moment door mensen wordt bekleed binnen afzienbare tijd door machines wordt vervangen. Zo blijkt uit een rapport van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO). Wat betekent dit voor ons werk? En komen er ook nieuwe banen voor terug?
“Mensen voelen zich dankzij een goede onboarding direct betrokken bij hun nieuwe werkgever,” zegt Stijn de Groef. Hij ontwikkelde onboarding-app Talmundo lang voordat het thema ‘hot’ werd en zag de belangstelling de afgelopen jaren razendsnel toenemen. Momenteel werkt hij hard aan de volgende stap: het inzetten van chatbots.
Wat doe je als een medewerker niet goed functioneert en welke vormen van verlof zijn er? Wil je je kennis up-to-date houden? Volg deze training en leer in twee ochtenden alle ins en outs over arbeidsrecht in de dagelijkse HR-praktijk.