De klant heeft altijd gelijk. Behandel de klant zoals je zelf behandeld wilt worden. Dergelijke 'tegelwijsheden' op het gebied van klantgerichtheid en service lijken een waarheid als een koe. Maar klopt dit ook in alle gevallen? Vijf mythes over wat goede service is onder de loep.
Als het goed gaat met je mensen, gaat het ook goed met je bedrijf. Daarom is het essentieel te weten wat jouw medewerkers motiveert, maar ook wat je mensen kan belemmeren en wat ze verwachten van hun werkgever. Zo houd je medewerkers betrokken.
Hoe is het op dit moment gesteld met het innovatievermogen op de werkvloer? Wat gaat goed en wat blijft achter? Dit en meer vroegen we Wouter Truffino, uitgeroepen tot een van de 50 Toekomstmakers in Nederland en spreker op het event Tomorrow@work.
Hoe maak je je organisatie future-proof in een revolutionair veranderende wereld? Wim Davidse gaat in op de impact van de ontwikkelingen en geeft verschillende tips: “De grote truc is dat je niet alleen weet wat er verandert, maar dat je de verandering ook stapje voor stapje naar binnen brengt.”
Welk gevoel laat het gebouw waarin u werkt bij u achter? Welke factoren bepalen eigenlijk dat gevoel? En hoe kunt u die factoren positief beïnvloeden? Jolanda Tichelaar deed voor de opleiding FM aan de Saxion Hogeschool in Deventer onderzoek naar gebouwbeleving bij kantoren en scholen.
De kans is groot dat 14 procent van alle functies die op dit moment door mensen wordt bekleed binnen afzienbare tijd door machines wordt vervangen. Zo blijkt uit een rapport van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO). Wat betekent dit voor ons werk? En komen er ook nieuwe banen voor terug?
“Mensen voelen zich dankzij een goede onboarding direct betrokken bij hun nieuwe werkgever,” zegt Stijn de Groef. Hij ontwikkelde onboarding-app Talmundo lang voordat het thema ‘hot’ werd en zag de belangstelling de afgelopen jaren razendsnel toenemen. Momenteel werkt hij hard aan de volgende stap: het inzetten van chatbots.
In de praktijk wordt regelmatig gestart met analysevragen. Subvragen die weliswaar nodig zijn om tot inzichten te komen, maar waarvan de analyse geen draagvlak zal krijgen. Analysevragen leiden wel tot inzichten en de inzichten samen leiden tot beantwoording van de businessvraag. Maar om überhaupt goede analysevragen te kunnen definiëren is eerst een heldere businessvraag nodig.
Wat is de basis van een goede klantervaring en klantbeleving? Zes universele karakteristieken liggen hieraan ten grondslag.
Skyscrapers helpt young professionals om hun loopbaan een vliegende start te geven. De organisatie scout, traint en plaatst ‘Skyscrapers’ voor haar opdrachtgevers. Uitgangspunt is ‘DNA boven CV’ en dat slaat aan, zegt oprichter Tim Berendsen: “80 Procent gaat na het traineeship van 1 jaar ook daadwerkelijk bij de opdrachtgever in dienst.”
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling