Energiebedrijf Eneco werkt sinds 2007 aan een nieuwe duurzame missie. De totale metamorfose die dat vergt, raakt alle betrokkenen. Van medewerker tot klant. Wat je van buiten nastreeft, moet je van binnen ook tot in de kleinste details doorvoeren, zegt directeur HR Maaike Poulussen. ‘Practice what you preach’.
Interactieve touchscreen apparaten, stemherkenningstechnologie en brillen met augmented reality. Een meerderheid van de Europese werknemers verwacht dat dit over tien jaar op de werkvloer heel normaal is zo blijkt uit het onderzoek ‘The Tech Evolved Workspace’ onder 2.200 medewerkers van organisaties van verschillende grootten in alle bedrijfssectoren in Europa.
De politie krijgt meer geld en tijd om de problemen bij de reorganisatie aan te pakken. Dat schrijft minister Ard van der Steur van Veiligheid en Justitie in een brief aan de Tweede Kamer zo meldt De Volkskrant.
De toekomst is moeilijk te voorspellen. Dat is altijd zo geweest en dat geldt dus ook weer voor u en ons. Dat brengt onzekerheid en onrust met zich mee als de toekomst steeds meer heden wordt want er zijn altijd consequenties. We kunnen de ogen voor die toekomst sluiten of ons er zo goed mogelijk op proberen voor te bereiden. Maar wat is de relevante toekomst waar we ons als HRM-professionals en organisaties op moeten voorbereiden?
Is jouw organisatie wel voldoende fit voor de toekomst? Een onontkoombare en onrustige vraag voor iedere leidinggevende. Je wordt links en rechts ingehaald door start ups en innovatieve proposities. Antwoorden uit het verleden verliezen hun zeggingskracht. En je omgeving lijkt alleen complexer en onoverzichtelijker te worden. Decennia lang Tayloriaans denken zit je in de weg; je hebt de neiging om de controle aan te scherpen omdat je denkt dat je daarmee onzekerheid beter beheerst.
Geïnspireerd door het mondiale succes van jonge bedrijven als Uber en Airbnb, investeren klassieke concerns in toenemende mate in veelbelovende start-ups. Wat betekent de opkomst van deze 'game changers' voor uw werk en wat kunt u van start-ups leren?
Pratende robots als receptiemedewerkers die je helpen met in- en uitchecken, fictie of werkelijkheid? In het Henn-na Hotel in het Japanse Nagasaki is het inmiddels bewaarheid geworden. Sterker nog: het hotel wordt grotendeels gerund door robots!
Op 23 juli 2010 werd de eerste iPad in Nederland verkocht. Nu, vijf jaar later, beschikt maar liefst tweederde van alle huishoudens over een tablet, waarvan in 40 procent van de gevallen een Apple iPad. Dacht u destijds dat het slechts een kortstondige hype zou zijn?
Ondanks de optimistische verhalen over ‘kantelend Nederland’ zegt een ruime meerderheid van 81% van de Nederlandse werknemers dat het hen aan veranderkracht ontbreekt. Slechts een kleine minderheid van 19% geeft aan wél in staat te zijn om snel, soepel en succesvol te veranderen. Dit blijkt uit de resultaten van ‘EnergyFinder 2015’ een door onderzoeksbureau Integron uitgevoerd representatief onderzoek onder Nederlandse werknemers.
Wist u dat tussen 2005 en 2014 het percentage personen dat dagelijks op internet zit is gestegen van 68 naar 90 procent? En dat tien jaar geleden nog niet eens de helf internet gebruikte om de krant te lezen? Zo snel gaan die dingen dus en het einde is nog niet in zicht.
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling