Logo
  • Nieuws
  • 13 mei 2009
  • David Davidson

Bedrijfsuitjes en teambuilding steeds meer verweven

Bedrijfsuitjes zijn geen teambuildingsessies. Maar als u de verhoudingen in het team wilt verbeteren, dan is het heel goed mogelijk om ze te combineren. Dat zegt Paul de Ridder van Bedrijfsuitje.nl in het meinummer van HRpraktijk Magazine.

Beeld Bedrijfsuitjes en teambuilding steeds meer verweven

Volgens De Ridder geven Nederlandse bedrijven honderden miljoenen uit aan bedrijfsuitjes, zelfs nu tijdens de recessie. Hij ziet dat bedrijfsuitjes in de loop van de jaren een steeds actiever karakter gekregen. Hij illustreert: “Vroeger werd er voor je gekookt, nu ga je zelf koken.” Volgens hem is het tegenwoordig de kunst om een flinke portie ‘teambuilding’ in het bedrijfsuitje te verweven. Zo is een uitje niet alleen gezellig, maar levert het ook nog wat op voor het bedrijf.

 

Trainen met plezier

De Ridder signaleert dat trainingscentra en eventbureaus de laatste tijd meer contact met elkaar zoeken om training, teambuilding en plezier te kunnen combineren.

 

Tip

Voor een doeltreffend bedrijfsuitje is het belangrijk dat:

 

  • Op tijd wordt begonnen met de organisatie;
  • De doelstelling van het uitje ruimschoots van tevoren vaststaat;
  • De inhoud als uitgangspunt wordt genomen;
  • Gezocht wordt naar een activiteit die de doelstelling ondersteunt;
  • Plezier met inhoud gecombineerd wordt.

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.