Dorien van Drunen, Directeur HR Albron: ‘Je doet het toch om de output?’
Albron was jaren lang een klassiek cateringbedrijf. De omslag kwam met de overname van de horecalocaties van Center Parcs in 2010 en de stagnerende vraag. De strategie is nu om als foodservice-bedrijf te groeien in een krimpende markt. Dat vraagt om duurzaam inzetbare, gezonde en vooral flexibele medewerkers.
“Wij willen het grootste foodservice-bedrijf zijn, maximaal duurzaam en maximaal conceptmatig,” zegt Dorien van Drunen, die in 2008 als Directeur Organisatieontwikkeling in dienst kwam bij Albron. Het bedrijf richt zich, in tegenstelling tot veel concurrenten, die ook andere facilitaire diensten aanbieden, uitsluitend op ‘eten en drinken onder het dak van een klant’. De komende jaren verwacht Albron te groeien in een aantal marktsegmenten. Zo werd dit jaar al een Starbucks geopend op de Universiteit van Tilburg en in het Erasmus MC. Daarnaast zijn er de eigen concepten zoals Onze Keuken, Flavors en PIT. Maar vooral ziet Albron kansen in de recreatie- of leisure-sector. Hieronder valt bijvoorbeeld de exploitatie van horecafaciliteiten op Paleis Het Loo, bij Beeld & Geluid in Hilversum en de musical Soldaat van Oranje.