Wendy Bilsen is agency director bij PROOF en daarnaast is ze verantwoordelijk voor een aantal klanten van het bureau. Al tien jaar draagt Wendy uit dat niet klanten op 1 horen te staan maar dat een organisatie juist haar medewerkers op 1, 2 en 3 hoort te zetten om succesvol te zijn. We spraken Wendy in deze corona-tijden en stelden een aantal vragen.
Je werkt in een prachtige organisatie. Met kundige en talentvolle mensen. Kortom, je hebt een dream team. En dan wordt je compleet onverwacht geconfronteerd met een crisis van ongekende omvang. Hoe houd je dan het team en de organisatieresultaten overeind?
Nu veel medewerkers vanuit huis aan het werk zijn, worstelen leidinggevenden met hun taken. Hoe communiceer je effectief met je medewerkers? Hoe handhaaf je de productiviteit en hoe motiveer je mensen?
Als gevolg van de Corona pandemie is thuiswerken voor velen verplicht geworden. Hoewel flexibiliteit en de mogelijkheid tot thuiswerken belangrijke factoren voor werktevredenheid zijn voor Nederlandse professionals, zijn er normaal gesproken niet veel mensen die elke dag thuis werken. In deze nieuwe manier van werken is het voor managers essentieel om hun teams goed te blijven begeleiden om zowel de productiviteit als de motivatie hoog te houden. Hoe doe je dat op afstand?
Wat is écht en wat is onzin? Deze speech moest niet alleen goed uitleggen, maar ook krachtig weerwoord bieden aan alle rondzingende sappige verhalen. Hoe pakte hij dit aan?
Klantvragen en behoeften van medewerkers veranderen zo snel dat de traditionele manier van werken tekort schiet. Organisaties moeten in toenemende mate wendbaar en vernieuwend zijn. Waarom is er zoveel belangstelling voor Agile-methodes en zelfsturing? Wat vraagt dit van leidinggevenden?
Hoe realiseer je een hogere productiviteit bij medewerkers? De sleutel ligt bij verbeterde onderlinge samenwerking en het creëren van een innovatieve bedrijfscultuur. Maar hoe breng je dit in de praktijk? En welke rol speelt de werkomgeving hierin?
De voordelen van betrokken medewerkers zijn in tal van onderzoeken benoemd. Een hogere betrokkenheid leidt bijvoorbeeld tot een hogere performance en winstgevendheid, maar ook minder ziektemeldingen, bedrijfsongevallen en veiligheidsincidenten. Toch voelen medewerkers zich nog altijd belemmerd in hun productiviteit; in Nederland is dit zelfs bij zeven op de tien het geval. Hoe vergroot je als werkgever dan concreet de medewerkersbetrokkenheid?
Een bedrijf met tientallen medewerkers, zonder HR-functionarissen, managers en functieprofielen, dat helemaal draait op zelfsturende teams. En toch jaarlijks sterk groeit. Kan dat? Bij Hypotheekadviseur Viisi wel!
Fluor Corporation is een grote internationale organisatie die klanten helpt bij het ontwerp, bouw en onderhoud van complexe bouwprojecten over de hele wereld. Er werken veelal hooggekwalificeerde medewerkers bij bouwprojecten op plekken waar je niet zo snel naartoe op vakantie zou gaan, zoals Kazachstan. Zo’n bouwproject is vaak een smeltkroes van verschillende nationaliteiten, variërend van 100 tot 30.000 medewerkers. Om dit complexe proces goed te laten verlopen is er een sterk leadershipteam nodig. Fluor mobiliseert deze leadershipteams.
Wat doe je als een medewerker niet goed functioneert en welke vormen van verlof zijn er? Wil je je kennis up-to-date houden? Volg deze training en leer in twee ochtenden alle ins en outs over arbeidsrecht in de dagelijkse HR-praktijk.