Automatisering zal de vraag naar ‘zachte vaardigheden’ verhogen, waaronder samenwerking, creatieve probleemoplossing en communicatie. De mens beschikt namelijk over drie vaardigheden die machines nog niet kunnen evenaren.
Een meerderheid van de Europese bedrijven heeft hun werkplek verregaand geautomatiseerd. En bijna de helft van de ondervraagde leidinggevenden geeft aan dat ze automatisering in 2018 nog harder nodig hebben om de toenemende hoeveelheid werk af te kunnen handelen. Van de HR-dienstverlening is op dit moment 33 procent geautomatiseerd. Dit en meer blijkt uit het onderzoek Today’s State of Work: At the Breaking Point' van ServiceNow onder 1.850 zakelijk leiders in zeven landen, waarvan 700 in Europa.
Op de werkvloer neemt het gebruik van slimme robots snel toe. Robots nemen repeterende klusjes, gevaarlijk werk en vervelende taken over. Deze ontwikkeling leidt tot grote veranderingen. Gaan we naar een wereld zoals die in de jaren-tachtigtekenfilm The Jetsons wordt geschetst, waarin robots het werk hebben overgenomen en George Jetson twee dagen per week een uur werkt? Josje Verbeeten, directeur van de Robotacademie: “Optimale interactie tussen mens en robot, daar draait het om.”
Van de organisaties die Lean nu toepassen verwacht 92% Lean in 2020 nog steeds toe te passen. 70% denkt dat Lean integraal onderdeel van het dagelijks werk wordt en er een cultuur van continu verbeteren heerst. Slechts 8% denkt dat Lean niet meer gebruikt zal worden.
Technologische innovaties volgen elkaar steeds sneller op en verstoren businessmodellen dagelijks. Dit betekent voor organisaties een continue focus op investeren in nieuwe technologieën, ontwikkelen van businessmodellen en optimaliseren en reorganiseren van interne processen. Om digitale transformaties versneld en goed te implementeren is betrokkenheid van medewerkers, zowel op persoonlijk als professioneel vlak, cruciaal. Stanton Chase, executive consulting heeft zes ontwikkelingen op een rij gezet waar organisaties niet meer omheen kunnen in de disruptive era.
De voorspelling is dat technologie veel banen met eentonige handelingen over gaat nemen. Er blijven dan vooral banen over die veelzijdig zijn en veel verandering bieden. Opleiding en ontwikkeling van specifieke vaardigheden spelen in de baan van de toekomst een belangrijke rol. Banen en technologie blijven in ontwikkeling en er ontstaan meer flexibele deeltijd- en freelance-banen.
JLL maakt vandaag de drie finalisten van zijn Winning Workplace Award bekend die in november uitgereikt zal worden. Het aantal publieksstemmen en het oordeel van de jury waren in deze ronde tezamen bepalend voor de selectie van de finalisten.
Een bijzondere klantbeleving draait niet om het leveren van de beste producten of diensten. Het gaat erom dat je jouw klanten het juiste gevoel geeft wanneer zij vinden wat ze zoeken. Te vaak gaat het over statistieken, zoals NPS, likes en enquêtes, en te weinig daadwerkelijk over mensen.
Wat hebben lichtapplicaties, bezorgboxen en een digitale registratie-app met elkaar gemeen? Het zijn allemaal technologische toepassingen die bezoekbeleving kunnen beïnvloeden. Welkom! vroeg aan zes experts hoe technische innovatie volgens hen bijdraagt aan hospitality.
Komt de flexibiliteit van het Nieuwe Werken alleen individuele medewerkers ten goede, of is het ook goed voor het bedrijf als geheel? Uit onderzoek door promovendus Nick van der Meulen van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) blijkt dat de best presterende bedrijven niet ophouden bij het invoeren van een digitale werkomgeving. Goed scorende ondernemingen worden vaak ook geleid door managers die hun werknemers vertrouwen met zelfstandig werken en managers die van fouten durven te leren.
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling