Functie:Professioneel Bemoeial | Docent HR Academy
Bas van de Haterd staat bekend als een Professioneel Bemoeial. Bas heeft zichzelf als persoonlijk doel gesteld om de wereld iets mooier te maken dan hij nu is. Aangezien werk een heel groot onderdeel van ons leven is, ligt zijn focus dan ook op het verbeteren van de arbeidsmarkt. Daarbij onderscheidt hij twee focusgebieden. De eerste is dat hij organisaties beter wil leren werven. Door een betere match tussen organisaties en werknemers worden beiden veel gelukkiger. Zijn tweede focus is op het anders werken. Ook wel het nieuwe werken genoemd of slimmer werken. Als organisaties anders zouden gaan werken worden ze niet alleen veel efficiënter, maar de medewerkers ook veel gelukkiger. Naast advieswerk verzorgt Bas lezingen en trainingen, schrijft boeken en doet het nodige aan vrijwilligerswerk.
Bijdragen
Blog
Employer branding is iets waar doorgaans alleen bij grote organisaties aan gedacht wordt. Dit terwijl juist voor de middelgrote organisaties, van 500 tot zeg 2.000 medewerkers, dit de meeste waarde heeft. Maar hoe doe je dat?
Blog
Bent u klaar voor de eerste golf aan sollicitanten, als ‘de achterstand’ van faillissementen wordt ingehaald? De juiste tools besparen je niet alleen tijd, ze helpen je bij je employer brand en zorgen voor kwaliteit en diversiteit.
Blog
Recent luisterde ik naar een Freakonomics podcast met de nieuwe economische topadviseur van Joe Biden: Brian Deese. Die ook al adviseur was onder Obama en tussendoor voor ‘s wereld grootste belegger, BlackRock heeft gewerkt. Rond minuut 23 zegt hij iets heel erg interessants voor HR.
Blog
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld als een adviseur die organisaties bijstaat met het optimaliseren van hun werving en met name hun selectie, maar ik ben toch wel heel erg verbaasd over het gebrek aan aandacht dat het thema Selectie heeft bij HR-professionals en met name bij het hogere HR-management.
Blog
Digitaal-Werven doet al 13 jaar onderzoek naar de beste corporate recruitmentsites van Nederland. Dit onderzoek mondt uit in een award die dit jaar op 29 oktober tijdens het Digitaal-Werven event zal worden uitgereikt. Een van de genomineerden in 2019 is Boskalis.
Blog
Digitaal-Werven doet al 13 jaar onderzoek naar de beste corporate recruitmentsites van Nederland. Dit onderzoek mondt uit in een award die dit jaar op 29 oktober tijdens het Digitaal-Werven event zal worden uitgereikt. Een van de genomineerden in 2019 is Albert Heijn.
Blog
Digitaal-Werven doet al 13 jaar onderzoek naar de beste corporate recruitmentsites van Nederland. Dit onderzoek mondt uit in een award die dit jaar op 29 oktober tijdens het Digitaal-Werven event zal worden uitgereikt. Net als de NS is ook Coolblue voor het tweede jaar op rij genomineerd. Neemt Coolblue, na eerder in 2016 al deze award gewonnen te hebben met hun vorige wervingssite de award wederom mee naar huis?
Blog
Digitaal-Werven doet al 13 jaar onderzoek naar de beste corporate recruitmentsites van Nederland. Dit onderzoek mondt uit in een award die dit jaar op 29 oktober tijdens het Digitaal-Werven event zal worden uitgereikt. Voor het tweede jaar op rij is de NS genomineerd. Pakken ze dit jaar wel de prijs?
Blog
Digitaal-Werven doet al 13 jaar onderzoek naar de beste corporate recruitmentsites van Nederland. Dit onderzoek mondt uit in een award die dit jaar op 29 oktober tijdens het Digitaal-Werven event zal worden uitgereikt. Een van de genomineerden voor de award van 2019 is Achmea.
Blog
IT'ers zijn moeilijk te vinden en toppers al helemaal. Toch liggen er kansen voor organisaties die het net iets anders doen om die toppers binnen te halen. En die kansen liggen in diversiteit en inclusiviteit.