Logo
  • Nieuws
  • 5 januari 2021

Thuiswerkers willen werkplek beter inrichten

Bijna een derde van de werkende Nederlanders hoopt in het nieuwe jaar de verhouding tussen werken en privé meer in balans te krijgen. Verder willen mensen in het nieuwe jaar vaker een break nemen als ze thuiswerken en meer sporten. En de eigen werkplek beter inrichten, omdat driekwart van de ondervraagden er rekening mee houdt dat vanuit huis werken waarschijnlijk een blijvertje is zo blijkt uit het jaarlijkse grote Nieuwjaarsonderzoek van online pensioenuitvoerder BeFrank. 

Beeld Thuiswerkers willen werkplek beter inrichten

Bijna een derde van de werkende Nederlanders hoopt in het nieuwe jaar de verhouding tussen werken en privé meer in balans te krijgen. Ook willen mensen in het nieuwe jaar vaker een break nemen als ze thuiswerken en meer sporten. En de eigen werkplek beter inrichten, omdat driekwart van de ondervraagden er rekening mee houdt dat vanuit huis werken een blijvertje is:

  • Ruim 20% wil de thuiswerkplek gezelliger inrichten.
  • 27% wil de thuiswerkplek beter inrichten door te letten op o.a. zithouding, verlichting, comfort.
  • 10% wil zich in 2021 nog meer op het werk focussen en geen huishoudelijke klusjes tussendoor doen.

Duurzaamheid

Een ander in het oog springend resultaat uit het onderzoek is dat in het jaar waarin voor de meeste mensen de wereld behoorlijk op zijn kop ging staan, de aandacht voor duurzaamheid onverminderd toeneemt. Inmiddels vindt 55% van de ondervraagden het belangrijk dat de organisatie waar men werkzaam is, zich inzet voor een duurzame bedrijfsvoering. Hetzelfde percentage oordeelt dat de organisatie waarvoor men werkt duurzamer functioneert dan 5 jaar geleden. Vorig jaar was dat net iets meer dan 46%. En ruim 70% van de ondervraagden hecht eraan dat zijn of haar baan betekenisvol is en waarde toevoegt aan de maatschappij.

 

 

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.