Logo
  • Nieuws
  • 2 november 2011
  • Mariel Hovemann

Expertise knelpunt bij employer branding

Gebrek aan expertise is de belangrijkste bottleneck bij employer branding. Dat blijkt uit de voorlopige bevindingen (op een steekproef van 100 van bijna 250 respondenten) van een onderzoek van het Belgische HRMinfo.net naar de kritische succesfactoren bij Employer Branding.

Beeld Expertise knelpunt bij employer branding

Gebrek aan expertise is de belangrijkste bottleneck bij employer branding. Voor 9 procent gaat het dan om de algemene expertise, voor 4 procent ontbreekt de expertise bij HRM/P&O, bij 4 procent bij Corporate Communications en voor 3 procent bij externe dienstverleners.

 

Andere knelpunten zijn:

  • budget (14 procent)
  • Tijd (14 procent)
  • Effectiviteit niet duidelijk (11 procent)
  • Identificatie van het werkgeversimago (6 procent)
  • Aanpassen van het bedrijfs-, werkgevers en productmerk (6 procent)
  • Communicatie tussen afdelingen (5 procent)
  • Ondersteuning/betrokkenheid van het management (4 procent)
  • Communicatie met externe dienstverleners (4 procent)

 

Internationaal onderzoek

Het onderzoek loopt internationaal maar de voorlopige resultaten hebben alleen betrekking op Belgische employer branding professionals. Dat zijn niet alleen HRM’ers maar soms (ook) corporate communicatie of marketing-medewerkers.

 

Nederlandse situatie

Het onderzoek loopt nog steeds (tot 15/11). Speciale rapportage (o.m. via HR Praktijk) met betrekking tot de situatie in Nederland wordt later ter beschikking gesteld – indien voldoende Nederlandse respondenten (minimaal 100). Hoe dan ook worden de Belgische bevindingen afgezet ten opzichte van de situatie in de rest van Europa.

 

Ga om deel te nemen aan de online enquête naar www.HRMinfo.net/survey

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.