Logo

Zoekresultaten

Er zijn 18 items voor Hulp%20bij%20inloggen gevonden. Pagina 1 van 2.

Zoeken
De zoekmachine zoekt standaard op alle trefwoorden afzonderlijk waarbij documenten met alle trefwoorden het beste scoren en dus bovenaan verschijnen. Bovendien houdt de zoekmachine rekening met het tekstelement waarin het trefwoord verschijnt: een trefwoord in de kop van een artikel of in de introductietekst scoort hoger dan hetzelfde trefwoord in de lopende tekst. Ook de frequentie van het trefwoord in het document en een eventuele publicatiedatum bepalen de relevantie van een document.

Zoekopdracht aanpassen
Verder kunt u ook gebruik maken van AND, OR en quotes om uw zoekopdracht aan te passen, bijvoorbeeld:
- digitaal AND transformatie zoekt alleen naar document waarin beide trefwoorden voorkomen
- digitaal OR transformatie zoekt naar documenten waarin één van beide of beide trefwoorden voorkomen
- "digitale transformatie" zoekt alleen naar documenten waarin beide woorden na elkaar voorkomen

Sorteren
U kunt sorteren op:
- Relevantie: het systeem houdt rekening met publicatiedatum en score (het voorkomen van woorden in het document)
- Datum: het systeem toont documenten met de meest recente publicatiedatum het eerst
- Score: het systeem toont documenten met de hoogste score het eerst en houdt geen rekening met publicatiedatum

Arbeidsmarktcampagnes met werknemers in de hoofdrol

Kandidaten werf je met een sterk werkgeversmerk, maar hoe zet je je als werkgever neer? En wat als de buitenwereld een beeld van je heeft, maar dat dat net even anders is dan de huidige werknemers ervaren? Enkele voorbeelden van campagnes met de schijnwerpers op de medewerkers.

Europese Commissie staakt online selectie - aanpak in strijd met eigen privacyregels

Met online selectie de diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie bevorderen. Dat was de inzet van de Europese Commissie. Maar inmiddels is er een pauze ingelast wegens klachten over privacy-inbreuken. “Kennelijk heeft de Europese Commissie – nota bene de partij achter de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) – haar eigen methodiek niet gehanteerd”, constateert Sergej Katus, jurist en partner bij PMP. Wat is er misgegaan en hoe zou het dan wel moeten?

Open hiring: werkgevers staan er voor open. Werkt goed in bepaalde sectoren

Open hiring, een wervingsmethode waarin personeel wordt aangenomen zonder sollicitatieprocedure, wordt nog niet breed ingezet op de Nederlandse arbeidsmarkt zo blijkt uit UWV-onderzoek. Wel ziet 16% van de werkgevers hiervoor mogelijkheden voor hun organisatie. Vooral in de sectoren horeca, techniek en transport & logistiek. Een van de werkgevers die in het afgelopen jaar open hiring hebben ingezet als wervingsmethode is Van der Valk hotel Drachten.

Kandidaat met een concurrentiebeding? Een kort geding levert altijd wat op!

Als een kandidaat belemmerd wordt door een concurrentiebeding kan dit eventueel worden afgekocht. Is dat niet mogelijk of is de prijs te hoog dan is een kort geding altijd het overwegen waard, schrijft advocaat Marcus Draaisma.

Talent (langer) aan je binden? Kennismigranten van buiten de EU bieden perspectief voor de arbeidsmarkt

Organisaties die op zoek zijn naar hoogwaardige kennis, doen er vanuit een arbeidsmarktperspectief goed aan om te werven buiten de EU. De kans dat zij daarmee talent langdurig aan zich binden, is veel groter dan wanneer ze talent van dichtbij in huis halen.

Janneke Oostrom, hoogleraar Arbeids & Organisatie-psychologie: 'Een klik met de kandidaat? Niet doen'

Stop maar met het afnemen van tests die medewerkers in typologieën onderverdelen. Niet de intelligentietest maar het gestructureerde interview blijkt de beste voorspeller van werkprestaties. Bovendien kunnen werkgevers hun intuïtie als het gaat om het selecteren van kandidaten maar beter negeren, meent prof. dr. Janneke Oostrom, hoogleraar Arbeids- en Organisatiepsychologie bij de Tilburg University. Er is namelijk geen enkel bewijs dat een klik met kandidaten leidt tot een goede keuze.

Zes opvallende wervingscampagnes: authentiek, schurend en effectief

Hoe bereik je met je wervingscampagne ook daadwerkelijk je doelgroep in deze krappe arbeidsmarkt? Drie employer branding-specialisten vertellen over de campagnes die hen zjin opgevallen en waarom.

Bedrijven ontberen kennis voor plaatsing arbeidsbeperkten

Hoewel ruim de helft van de bedrijven achter de invoering van de Participatiewet staat,  ontbreekt het bij maar liefst 40 procent aan kennis of externe hulp om mensen met een arbeidsbeperking te plaatsen. Dit blijkt uit onderzoek van Randstad onder 225 bedrijven.

10 tips om een succesvolle werkrelatie op te bouwen met nieuwe collega's

Je nieuwe medewerkers zijn het goud in je organisatie. Ze kijken met een frisse blik en geven extreem waardevolle input. Als we kijken naar de relevante stakeholders met wie een nieuwe werknemer tijdens de inwerkperiode te maken krijgt zijn er in elk bedrijf vier belangrijke sleutelfiguren of afdelingen. Recruitment, HR, de directe collega’s en de leidinggevende.

Hoe goed werkt Van-Werk-Naar-Werk?

Om ontslagen medewerkers te helpen met het vinden van een nieuwe baan, kunnen de ‘oude’ werkgevers een belangrijke rol spelen. Deze ondersteuning heet Van-Werk-Naar-Werk- ondersteuning. Ongeveer 26 procent van de mkb-bedrijven biedt deze hulp al aan.

Filter op: