Logo
  • Nieuws
  • 24 augustus 2016
  • Peter van den Hout
  • Bron: Regus.com

MVO en goede doelen bepalen uw aantrekkelijkheid als werkgever

Als ze de keuze zouden hebben tussen twee vergelijkbare banen, kiezen professionals wereldwijd eerder voor een bedrijf dat kan aantonen een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. Maar liefst 43 procent van de werknemers wereldwijd werkt namelijk liever voor bedrijven die een strategie hebben op het gebied van goede doelen en MVO, dan voor bedrijven die dit niet hebben.

Beeld MVO en goede doelen bepalen uw aantrekkelijkheid als werkgever

Dit blijkt uit onderzoek van Regus, aanbieder van flexibele werkplekoplossingen, onder 40.000 professionals verspreid over de wereld. Goede doelen en MVO zijn dus een belangrijk criterium voor sollicitanten bij de keuze voor een werkgever. Bedrijven die hebben aangetoond dat ze zich inzetten voor een betere samenleving zijn aantrekkelijker voor toptalent en hebben ook geen probleem om dat talent te behouden.

In het onderzoek komt verder naar voren dat een derde zich zou willen inzetten voor goede doelen waaraan de werkgever een bijdrage levert. Een kwart zou graag meer informatie willen over goede doelen- en MVO-initiatieven van andere teams binnen een bedrijf.

Employer branding

Jessika van Veen van Regus: "Een bedrijf dat zich bezighoudt met maatschappelijk verantwoord ondernemen laat zien dat het een positieve en verantwoordelijke organisatie is en bovendien blijkt dat medewerkers er trots op zijn voor zo’n organisatie te werken. Bedrijven doen er goed aan in te spelen op de bereidheid om een bijdrage te leveren aan de maatschappij en ervoor te zorgen dat hun medewerkers op de hoogte zijn van goede doelen en mvo-projecten waarbij zij betrokken zijn en hen bovendien de mogelijkheid bieden hier zelf een bijdrage aan te leveren. Medewerkers die weten met welke goede doelen de organisatie zich bezighoudt, halen meer voldoening uit hun werk en zijn gemotiveerder. Bovendien bieden deze initiatieven managers en medewerkers mogelijkheden om samen te werken.”

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.