Logo
  • Nieuws
  • 26 september 2017
  • Bron: bloomon

bloomon stelt Maya Chapman aan als Global Head of HR

Met ingang van 1 september is Maya Chapman gestart als Global Head of HR bij online bloemenservice bloomon. Chapman heeft haar sporen op het gebied van HR ruimschoots verdiend. Zo was zij eerder ruim vijf jaar werkzaam als Director HR bij Loyens & Loeff en werkte ruim tien jaar als Head of People Development bij McKinsey & Company.

Beeld bloomon stelt Maya Chapman aan als Global Head of HR

bloomon haalt met Chapman een zeer ervaren HR director binnen. In haar nieuwe functie zal Chapman zich onder andere focussen op het werven en verder ontwikkelen van talent binnen bloomon, maar ook het behouden van de originele bloomon cultuur staat bovenaan haar lijstje. “bloomon is een jonge organisatie met extreem veel getalenteerde mensen. Aan mij de uitdaging om de ondernemende en dynamische cultuur te behouden nu we zo snel en hard groeien”, aldus Maya Chapman. “En natuurlijk wil ik ervoor zorgen dat iedereen weet dat dit een van de coolste startups is om voor te werken.”

Technologie en data

Binnen drie jaar na de lancering van bloomon, in november 2014, bestaat het team op het hoofdkantoor in Amsterdam uit ruim 100 werknemers. Daarnaast opende bloomon kantoren in Londen en Berlijn. “Om een wereldmerk te kunnen bouwen, streven we ernaar om creativiteit te verbinden met technologie en data. Dus letterlijk rocket scientists laten samenwerken met creatieven uit de fashion industry”, aldus Patrick Hurenkamp, CEO bij bloomon. En die talenten komen zeker niet alleen uit Nederland. Inmiddels telt het team zo’n 20 verschillende nationaliteiten. “Met de aanstelling van Maya hopen wij nog veel meer talent aan ons te verbinden. En veel belangrijker: hen te helpen dit verder te ontwikkelen.” En dat is hard nodig; er staan momenteel zo’n 55 vacatures open binnen bloomon.

 

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.