Functie:Segment Marketeer | Human Capital expert
Organisatie:Raet
Na zijn afgeronde studie Human Resource Management en een jaar Bedrijfskunde, is Sander zijn loopbaan gestart bij Randstad Nederland. Sinds 2001 is Sander bij e-HRM-leverancier Raet actief op het scheidsvlak van Human Capital Management en IT. Hij heeft zich gespecialiseerd in de hoogwaardige HCM-onderdelen als Strategische Personeelsplanning, Talentmanagement, HR Analytics en e-HRM. Daarnaast heeft Sander zijn kennisnetwerk binnen de Overheid en het Onderwijs, waar hij als Segment Marketing Manager voor verantwoordelijk is. Als Sr. Researcher onderzoekt Sander doorlopend de ontwikkelingen in HCM. Jaarlijks publiceert hij, samen met John Cöhrs, de HR Benchmark waarin de ontwikkelingen van organisaties gespiegeld worden aan de ontwikkelingen in HCM en HRM. Daarnaast publiceert Sander met enige regelmaat whitepapers en segmentspecials over uiteenlopende HCM-thema’s.
Bijdragen
Blog
Medewerkers worden honkvaster: 65 procent verwacht over twee jaar nog dezelfde functie bij dezelfde werkgever te hebben, zo blijkt uit het Raet HR Benchmark onderzoek. Een verontrustend cijfer, vindt Renske Rietbergen, manager Business Development, Marketing & Communicatie bij de Algemene Werkgeversvereniging Nederland (AWVN). Om de mobiliteit en duurzame inzetbaarheid op gang te brengen ontwikkelde de werkgeverskoepel een speciale app.
Blog
Afvinken of alle leidinggevenden wel hun ontwikkel- en functioneringsgesprekken met medewerkers hebben gevoerd? Dat is niet waar het om draait bij talentmanagement, vindt Robert Kaspersen, HR manager bij organisatieadviesbureau Twynstra Gudde. “De verantwoordelijkheid voor talentmanagement ligt bij ons in de lijn,” zegt hij. “Vanuit HR faciliteren we onze directie, leidinggevenden en medewerkers om hun doelen te bereiken. Daarvoor bieden we kaders en hulpmiddelen. Maar die hulpmiddelen moeten nooit een doel op zich worden. Ze moeten bijdragen aan de doelen van onze mensen en van de organisatie.”
Blog
Hoe krijg je 1.000 collega’s betrokken bij de uitvoering van een strategisch plan? Dit vraagstuk ligt op het bord van het management en de HRM-afdeling van Aloysius Stichting. De onderwijsinstelling voor speciaal onderwijs – met ruim zestig locaties – staat aan de vooravond van de implementatie van het Strategisch Plan 2016-2020. Belangrijk uitgangspunt: Leg de uitwerking van strategische doelen zo laag mogelijk in de organisatie.