Functie:Client Care & Relations Manager
Organisatie:Solutions
Miriam Diekman bekleedt de functie van Client Care & Relations Manager bij SolutionS. Naast haar commerciële verantwoordelijkheid voor de verslavingszorginstelling als geheel, vervult zij voor verschillende teams de HR-taken. Voor circa 25 medewerkers is Miriam verantwoordelijk voor zowel de in-, door- en uitstroom als voor de operationele aansturing. Zij is een echte people manager, medewerkers krijgen veel ruimte voor ontplooiing en eigen initiatief. Daarnaast staat Miriam erom bekend medewerkers te inspireren en te laten excelleren.
Bijdragen
Blog
“Komend jaar ga ik écht drie keer per week naar de sportschool, stoppen met roken én meer tijd maken voor vrienden.” Herkenbare uitspraken op kantoor voor deze tijd van het jaar. Met de kerstdagen achter de rug en 2015 in het vizier, is ook werkend Nederland weer massaal begonnen met goede voornemens. Je zou verwachten dat ook het minderen van drank en drugs aankomend jaar weer voor velen een van de voornemens is. Toch blijkt uit onderzoek van SolutionS onder ruim 1.000 Nederlanders dat dit voor slechts 14 procent van de bevolking het geval is. Dit percentage zou naar mijn idee veel hoger moeten zijn.
Blog
Preventie van ziekteverzuim staat hoog op de HR-agenda van organisaties. Zeker na de modernisering van de ziektewet. Toch is er nog weinig aandacht voor verslavingsproblematiek op het werk, terwijl verslaving niet alleen officieel erkend is als ziekte, maar ook nog eens bij 1 op de 10 medewerkers voorkomt. Hier valt voor HR professionals flink wat winst te behalen.